Big Problem!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

DISKDRIVE

Gebruiker
Lid geworden
29 dec 2002
Berichten
50
XP-systeem wil niet meer opstarten

Gevreesde blauwe scherm na rare geluiden harde schijf
Een Windows XP Pro-gebruiker kampt met een telkens herstartende computer en ziet zich geconfronteerd met het gevreesde blauwe scherm. Zijn pc is volledig vastgelopen. Kan u hem helpen?

Al sinds het begin waren er problemen. De pc sloot niet fatsoenlijk af en wilde nog wel eens doorstarten. "Niet echt een ernstig probleem dacht ik, dus ik ben gewoon ermee doorgegaan"

"Tijdens het opstarten lijkt alles goed te gaan tot het splash screen van Win XP (met dat oranje heen en weer flikkerende balkje). Ik hoor dat mijn harde schijf rare geluiden maakt (het lijkt over te slaan of vast te lopen?) en krijg dan heel snel een bluescreen te zien. Ik kan alleen de termen Physical Memory en Memory Dump lezen. De rest gaat te snel en dan herstart de computer weer.' Zelfs in veilige modus krijgt hij zijn computer niet aan de praat.

pc is uitgerust met twee harde schijven, met elk twee partities, op één na allemaal in het ntfs-bestandssysteem. Alleen de tweede partitie op de secundaire schijf is van fat32 voorzien. 'Ik merk wel dat de FAT32-partitie telkens wat problemen oplevert. Kan dit de oorzaak zijn? Ik ben van plan deze secundaire schijf los te koppelen en eens naar het interne geheugen te kijken. Iemand enig idee hoe ik dit het beste aan kan pakken?
 
probeer eens vanaf de windows XP cd-rom op te starten, en vervolgens voor 'repareren' of 'herstellen' ofzo(geen idee hoe het precies heet, maar ik weet wel dat het er zit)
 
Beste DISKDRIVE (hoe kom je er op),

Mocht de methode vam mr. bravoman niet werken, dan zou IK het volgende doen.
Koppel de master harde schijf los (de schijf die dus niet meer opstart).
Stel de slave drive in als master (jumper verzetten), en installeer XP op deze schijf.
Als alles weer draait sluit je de rotte harde schijf weer aan (als slave, dus ook jumper verzetten).
Vervolgens laat je scandisk draaien over de rotte schijf (dit kan wel een paar uur gaan duren), de problemen die je hebt worden door (een paar) slechte sectors veroorzaakt.
Afhankelijk van de grootte van de beschadigingen zal scandisk de bad-sectors al dan niet kunnen repareren.
Mocht scandisk de boel nog kunnen reparen, dan kan je daarna de jumpers weer terug zetten van master naar slave en viceversa.
Als de schijf echt rot is kan scandisk de boel niet meer herstellen.
Je kunt in ieder geval nog wel eventuele bestanden overzetten naar de goede schijf voordat de schijf naar de recyclebin gaat :)

Groetjes,
Martin.
 
ik zou eerst even de master hdd dus die waar winXP nu op staat formatteren dan let je goed op of hij zegt "bezig met cluster *** te repareren" doet hij dit niet gewoon winXP er weer op en dan werkt het wel weer

groetjes Ecl1pse
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan