Virituele schijf E

Status
Niet open voor verdere reacties.

Forza Utreg

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
9 aug 2001
Berichten
1.295
Hallo allemaal,

Hopelijk staat deze vraag in de goede sectie. Zoniet, dan vertrouw ik op de mod :)

Ik ga bij een vriend zijn pc helemaal opschonen en er een ander OS opzetten. Na een nieuwe opstart diskette te hebben gemaakt op mijn eigen pc, kwam ik achter de volgende dingen:

Het programma FORMAT stond niet op de diskette en heb ik dus van de W98 cd gehaald...geen probleem dus. Ik ga de diskette testen of de CD rom nog te benaderen was en hier gaat het fout.

Mij huidige indeling is als volgt: 1schijf van totaal 8GB en zo alles benoemd:
  • C:/ heet Windows en is 2 GB
  • D:/ heet Data en is 6GB groot
  • E:/ is DVD/CD-ROM
  • F:/ is Re-writer
Als ik nu echter in DOS mijn CD rom probeer te benaderen ziet hij hem als een virituele E schijf.

CD-rom wordt F en de Rewriter word G. Nou werkt mijn PC prima, maar ik wil graag weten hoe dit kan?????
Wat ook een probleem is: hoe start in nou van Floppy op. Nu doet ie van alles en eindigt met een A:/ promt. wat moet ik hier invullen om W98 op te starten???

OS=W98 SE

Hopelijk is het duidelijk.

Groeten Daan
 
Nadat je boot van je a-floppy kun je kiezen met of zonder cd-rom ondersteuning, je kiest voor met cd-rom ondersteuning, leg de win98 se cd in je cd speler, ga naar F: (dit is even je cd-speler) dus je tikt achter a: f: in, dan sta je in F:\ nu kun je door middel van setup je windows98 opnieuw installeren.

succes
 
Windows maakt gelijk na de hd schijfletters een virtuele schijf aan dus het klopt dat je cdrom en brander een letter opschuiven

Als je opgestart hebt ga je dus naar je cdromspeler toe (f: ) en typ je in: setup
 
Hallo allemaal,

Dat van de vitituele schijf snap ik nu. Bedankt daarvoor.

Wat ik echter ook begrijp dat je alleen een setup junt uitvoeren vanaf een flop. Ik had gedacht dat je ook gewoon W98 kon opstarten .

Of snap ik het nou nog niet?!?!?!

Daan.
 
Als je cd bootable is kun je ook opstarten met de cd. (wel in de bios aangeven dat first boot device cdrom is)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan