Internet delen probleem (alweer)

Status
Niet open voor verdere reacties.

kdankers

Gebruiker
Lid geworden
28 jul 2001
Berichten
268
Dit is vast de zoveelste keer dat er over problemen zijn met het Internet delen met Windows XP. Eerst heeft het internet delen maandenlang goed gewerkt, tot nu. Nu kan ik met de tweede PC niet meer internetten. Ik gebruik crosscable tussen de twee PC's, en gebruik AnalogX - Proxy.
Ik kan echter wel de bestanden uitwisselen op twee PC's.
En natuurlijk een vinkje bij Firewall uitgezet en vinkje bij internet delen aangezet.

Ik vind mijn firewall ZoneAlarm de laatste tijd gek doen. Ik heb al dagen geen enkele indringers gehad. Voorheen had ik best heel veel indringers. Heeft ZoneAlarm hier iets te maken? Ik heb ook ZA uitgezet, maar hetzelfde resultaat.

En ik probeerde ook nieuwe thuisnetwerk op server-PC op te zetten, maar dan kreeg ik een foutmelding dat het niet kan worden voltooid. Op de client-server is het geen probleem. Natuurlijk is het werkgroep hetzelfde op de server en client.

Natuurlijk heb ik deze topic gekeken:
http://www.helpmij.nl/forum/showthr...9620#post439620
Ik heb het al 1000x gelezen.

Iemand herkent het probleem en weet de oplossing? Alvast bedankt!
 
Geen antwoorden?? OK, ik denk dat ik mijn PC opnieuw ga formatteren, ik denk dat ik een of andere virus heb gekregen waardoor deze internet delen niet meer werkzaam is. Ik heb echt alles gedaan, en alle instellingen kloppen met de tips die ik gelezen heb in dit forum. De andere oorzaak kan ook door ZA zijn of een indringer heeft een probleem veroorzaakt in mijn PC doordat de ZA gek doet.
 
Hoi

Ik heb ook vreselijk zitten sukkelen met internet delen in windows XP. Dan ging het weer wel en dan weer niet. Ik was trouwens helemaal niet zo tevreden over XP en ben dus weer terug naar W2K en dat werkt perfect.

Maar ik reageer omdat mijn Firewall (blackice) de laatste tijd ook zeeeer weinig aktiviteit registreerd. Dat was mij ook al opgevallen. Ik heb een paar dagen geleden voor de zekerheid de firewall nog ge-update maar nog niks. 1 attack staat erin en dat waren hele waslijsten.

Zou het nou echt zo stil zijn aan het hackers front, stilte voor de storm misschien?
 
Ik heb nieuwe ZA geinstalleerd en hij doet alsvanouds weer: veel indringers tegengehouden.
Het valt me op dat ik op de tweede PC MSN en Yahoo kan gebruiken, maar geen internet. Ik heb toch echt de proxy van de tweede PC ingesteld, bij internetopties. Misschien moet het nu een andere proxynummer zijn. Dat proxynummer is 192.168.0.1. , Port 6588.
Misschien bregt dat ons dichterbij de oplossing waarom internet niet werkt en wel MSN/Yahoo?
De probleem ligt echt aan de server-PC want de tweede PC (client-PC en laptop) kunnen geen internetverbinding krijgen, alleen MSN/Yahoo.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan