buttons met photoshop 7.0

Status
Niet open voor verdere reacties.

Irene85_nl

Gebruiker
Lid geworden
12 mrt 2003
Berichten
12
Hallo,

Voor school moet ik een website maken, ik moet ook buttons gebruiken en die buttons moet ik maken met photoshop. Zelf heb ik photoshop 7.0 gedownload van Kazaa. Ik heb nu wel leuk dat programma'tje maar ik snap er helemaal niks van dus ik hoop dat hier iemand mij een duidelijke uitleg kan geven. Het gaat gewoon om simpele buttons met een tekstje erin...

Alvast bedankt!

Irene
 
Plaatjes jatten daar leer je niets van.

O. K. Irene

Open photoshop
Bestand - Nieuw - geef het bestand een naam -afbeeldingsgrootte is niet belangrijk (neem 10 x 4 cm b.v.)- resolutie 72 dpi kleuren RGB - achtergrond transparant.

Pak in je toolbox het negende blokje vanaf boven in de rechterkolom
rechtsklik hierop en kies de vorm die wil hebben

Ga naar de twee vierkantjes onder je blokjes die de voor- en achtergrondkleur bepalen.
Klik hierop en zoek de kleur op die je wilt gebruiken als achtergrondkleur. - en druk op o.k.

Trek nu een rechthoek of welk figuur je ook hebt gekozen in het transparante vlak.
Ga naar de - T (achtste vakje vanaf boven rechtkolom)

Boven heb je nu een balk met een klein gekleurd vakje, dit is de kleur van je tekst.
Klik hierop en zoek de kleur van de tekst uit die wil hebben. - druk op o.k.

Typ nu je tekst - selecteer de tekst en stel bovenin de balk het lettertype en de grootte in van de tekst.
Klik op de pijl rechtsboven in de kolom en zet de tekst op zijn plaats. (zorg wel dat je tekstlaag geactiveerd is, dus blauw van kleur)

Ga naar - Bestand - Opslaan voor web
Kies voor twee maal tonen (de eerste is het orgineel, de tweede zoals hj wordt)
Bij instellingen kies je GIF
Vinkje bij transparatie
Ga naar afbeeldingsgrootte en vul bij breedte het aantal pixels in (tussen de 100 en 150 is wel goed)
druk nu op toepassen en je ze ziet hoe je button eruit komt te zien.
Is hij te klein of te groot verander dan de breedte. Is hij goed druk op o.k. en LET OP waar je hem saved anders ben je hem kwijt.

Je kunt er nog allerlei effecten aan geven maar dan wordt het verhaal veel te lang.

Succes!!
 
Laatst bewerkt:
Kleine aanvulling op Jippie;
Je kan i.p.v. een kleur ook gelijk kiezen voor styles (tabblad; color/swatches/styles) om een knop met effect te maken.
Volg het hele verhaal van Jippie t/m de (kleur)vakjes en selecteer de paint bucket tool (of druk op de letter g).
Klik nu het tabblad styles open en kies daar het gewenste effect, je kan uit meerdere tabbladen styles kiezen door op het kleine pijltje aan de rechterkant van het woord styles te klikken.
Wanneer je het gewenste effect hebt gekozen, klik dan met links in de vorm die je hiervoor hebt gemaakt.
Niet tevreden over het effect? Doe ctrl+z en kies een nieuwe.
Ga vervolgens verder zoals beschreven door Jippie. :)
Twee kleine voorbeeldjes toegevoegd;
De ene ff gemaakt zoals beschreven, degene met het hout had ik al een keer gemaakt toen ik me verveelde;

attachment.php
 

Bijlagen

  • voorbeeld.gif
    voorbeeld.gif
    7,4 KB · Weergaven: 74
Knop met hout;

attachment.php
 

Bijlagen

  • knop-12-.gif
    knop-12-.gif
    26,8 KB · Weergaven: 72
Laatst bewerkt:
Ja het is gelukt hoor! Jippie en blauw heel erg bedankt! Caspar107:Het moest met photoshop, was dus een opdracht voor school en we moesten perse met dit programma werken, je moet kunnen aantonen hoe je het gemaakt hebt enzo...

Maar het is dus gelukkig gelukt dus nogmaals heel erg bedankt!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan