.mid of .mmf files maken van bijv .wav

Status
Niet open voor verdere reacties.

DaanM

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 okt 2000
Berichten
2.005
Heb een Siemens S55 en kan .mid files of .mmf files op de telefoon zetten als ringtone. Maar nu zat ik me af te vragen.. Is er geen proggie op internet te vinden waarmee je .wav files of .mp3 files kunt converteren naar .mide files?? En eigenlijk ook een programma om die .mid files dan te bewerken... Kan nl niet hele grote bestanden op de foon plaatsen.. Hoop dat iemand me kan helpen want dan kan ik gewoon alle muziek omzetten.. Moet toch mogelijk zijn...
thanks
 
Nee volgens mij kan dit niet, want midi is gespeelde muziek (vanaf toetsenbord of synthesyzer) en gewoone muziek, mp3, wav, is gewoon opgenomen.

Ik weet het niet zeker, maar midi is volgensmij een soort digitale code. Als je een midi stop zet hoor je er ook nog een echo achteraan.
 
Er is veel misverstand over midi.
Toen de orgels steeds meer electronica kregen leek het de fabrikanten wel leuk om met 1 orgel meerdere orgels te kunnen bespelen. Er werd toen een universeel protocol ontworpen; het z.g. midi systeem (music input digital interface) Er werden daarna z.g. expanders gemaakt, dit zijn synthesizers zonder toetsen of versterker. Men kon dus met een masterkeyboard verschillende expanders aansturen. Op deze manier hoefde men niet de duurdere synthesizer aan te schaffen maar had men genoeg aan de toonopwekker en omvormer die in de expander zat.
De eerste wizzkids bedachten al snel dat de toetsaanslagen ook digitaal opgeslagen konden worden en maakten hier programma' s voor de z.g. sequenzers. Cubase van Steinberg is een hele bekende op dit gebied. De sequenzers vervingen dus het masterkeyboard en men kon vanaf de computer je midi apparatuur aansturen. Apple en de Atari 1000ST waren destijds de computers die een midiaansluiting hadden. Op een gewone "Bill Gates machine" had met hier uiteraard weer allerlei intefaces voor nodig. Een midifile in een sequenzer is dus in feite niets meer dan een notenbalk vol met noten met als extra de aanslaggevoeligheid, vibratie, zwel en meer van die smaakmakers.
Midi op zich is dus geen muziek. De muziek wordt gemaakt door het apparaat dat door de midi wordt aangestuurd.
Je kunt een midifile wel naar WAV omzetten. Je pakt dan gewoon de uitgang van de midigestuurde gestuurde synthesizer en neemt de muziek digitaal op.
Andersom wil niet. Er is nog geen programma die een Akoustisch geluid om kan zetten naar een midifile. Want dit zou beteken dat ik een opname van een top 40 nummer om kan zetten naar bladmuziek en af kan laten spelen op gesampelde vioolklanken. En zo ver zijn we nog niet in de muziek.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan