Animated gif maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mulmuisje

Gebruiker
Lid geworden
20 feb 2002
Berichten
645
Beste computerhelpers,

Hoe kan ik een animated gif maken. Graag van het begin af aan. Want op dit gebied weet ik helemaal niets.

Groeten
 
Hoe kom ik dan aan die plaatjes. Moet ik die dan zelf tekenen. Ik heb een leuke gezien van een voetballer die de bal aan het hooghouden is. Lijkt me dan knap lastig dat te tekenen. In welk programma kan dat dan.

Groeten
 
Geplaatst door Mulmuisje
Hoe kom ik dan aan die plaatjes. Moet ik die dan zelf tekenen. Ik heb een leuke gezien van een voetballer die de bal aan het hooghouden is. Lijkt me dan knap lastig dat te tekenen. In welk programma kan dat dan.

Groeten
paintshop pro, paint, photoshop
maar als je eerst begint met iets simbels...dus bijv eerst met het alfabet ofzo (tekenen)...:thumb:
moet wel lukken volgens mij
 
die plaatjes moet je idd zelf tekenen, OF je kan een al bestaand geanimeerd GIF-plaatje pakken en die openen in je programma
dan kun je deze hele reeks gaan bewerken (ook een mogelijkheid ;))
 
Ik heb van twee plaatjes een gif animatie gemaakt. Als ik het afspeel in ImageReady ziet het er goed uit maar asl ik het opsla wordt het vaag. :evil: Hoe voorkom ik dat? Ik heb het voorbeeld bijgevoegd.


6.gif
 
WOW... foutje in het kleurenpallet? Kijk even bij de instellingen bij het opslaan.

James :)
 
Ik snap er echt niks van. Zojuist weer geprobeerd. Animatie afspelen in IR gaat perfect. Dan wil ik opslaan en het resultaat is weer met die rare kleuren. Als ik de animatie heb gemaakt ga ik rechtsboven naar het vak optimaliseren en klik ik op gif (hij staat op jpghoog)
daarna :bestand optimaal opslaan als. Wat doe ik verkeerd?????:eek: :eek:
 
Probleem opgelost. Bij optimaliseren moet je de kleuren opnieuw instellen. Wist ik veel:eek:
Dit ziet er beter uit:

ani-middel-256.gif
 
..

Ik snap iets niet, op heel veel sites enzo zeggen mensen, dit programma is daar goed voor Ulead ofzoiets en sturen een link. Maar hoe kan ik dat programma nu downloaden??


Mod edit welkom op Helpmij,

Denk dat je beter zelf en topic kan starten en je vraag wat verduidelijken want dit topic dateert uit 2003 deze gaat dus ook op slot
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan