MPEG / AVI aan elkaar plakken??

Status
Niet open voor verdere reacties.

verhoog

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
7 nov 2001
Berichten
3.141
Stel ik heb twee filmpjes in MPEG of AVI formaat. Deze wil ik aan elkaar plakken om ze vervolgens met Nero op SVCD of VCD te branden, zodat ik ze met mijn dvd-speler op mijn tv kan kijken.

Nu kan ik ze aan elkaar plakken met Windows Movie Maker. Het enige probleem is dan dat er een WMF formaat van wordt gemaakt, en die wordt niet ondersteund door Nero. Mijn vraag: bestaan er andere progjes die MPEG's of AVI's aan elkaar plakken en waarmee het originele formaat behouden wordt??

Vast bedankt....
 
je kan misschien 1 bestand wel omzetten naar het andere dan heb je dus 2 .avi bestanden of 2 .mpeg en dan wil het wel toch?
 
mpeg kun je goed aan elkaar plakken met Tmpgencoder.

open tmpg encoder en ga naar bestand / MPEG tools

klik op het tabblad Cut / Join en zet bij Type MPEG-1 videoCD.
Klik op Add en zoek de locatie waar je het mpeg file hebt neer gezet.

zorg er nu voor dat het mpeg file geselecteerd is en klik dan op Edit
klik nu op [ dit geeft het begin van de film aan.

Sleep nu de tijdbalk ongeveer naar de helft en klik op ] dit geeft het einde van deel 1 aan
Onthoud nu voor je zelf even waar deel 1 eindigt zodat je straks deel 2 kan starten op het punt waar deel 1 eindigde.
Klik nu op OK.

klik nu bij Output file op Browse en zoek een locatie op waar je deel 1 neer wilt zetten.
Geef hem een makkelijke naam b.v film deel1.
Heb je dit gedaan klik dan op start en het delen gaat beginnen dit kan soms ook wel enige tijd in beslag nemen.

Deel twee werkt op de zelfde wijze als boven beschreven alleen zul je nu eerst de tijd balk op het begin van deel 2 moeten zetten en dan pas op [ (begin film) klikken.

Daarna de tijdbalk naar het einde van de film slepen en op ] (einde film) klikken.

---------------------------------------

avi aan elkaar plakken gaat heel goed met een avi joiner

kijk hier eens http://www.boilsoft.com/avi-mpeg-rm-joiner.html
 
Nee, ik heb al 2 AVI's óf 2 MPEG's.

Deze wil ik aan elkaar plakken (het filmpje is in tweeën gedeeld en ik wil er weer één van maken).

Doe ik dit in Movie Maker, dan wordt het één WMF bestand. Nero snapt WMF niet, dus zoek ik een progje die van 2 MPEG's 1 MPEG kan maken, of van 2 AVI's 1 AVI.
 
Sorry TazMan, ik reageerde op het vorige bericht voor dat je jouw oplossing had gepost. Ik denk dat het daar wel mee moet lukken, ga in ieder geval aan de slag. Thanx.
 
Hi Tazman, ik heb je advies opgevolgd en Avi-Mpeg Joiner gedownload. Werkelijk een prima programma, heel makkelijk allemaal en aardig snel. Het enige is dat het shareware is, en maar 10 dagen te gebruiken.

Kent er iemand nog een ander progje dat avi's aan elkaar kan plakken (mpeg kan met TMPG) en dat wél FreeWare is???
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan