een OS verwijderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

SuperZeiler

Gebruiker
Lid geworden
3 mei 2002
Berichten
83
GoedeMorgen,
Ik heb op het moment 2 OS op mijn systeem staan. XP home en XP prof. De XP home wil ik verwijderen, zodat ik meer ruimte op mijn HD heb. Wat is de beste manier.
Schijf is gedeelt. op c staat home op d prof

dank
 
Dan moet je je Cschijf formatere
Iets anders zit er denk ik niet op
 
Geplaatst door Jappie-zland
Dan moet je je Cschijf formatere
Iets anders zit er denk ik niet op
Waarschijnlijk start daarna prof ook niet meer op.
Er worden ook bestanden op C gezet als je op D een besturings systeem installeerd.
 
Dus dan moet de vragensteller allebei de schijven formatere ?
 
Geplaatst door Jappie-zland
Dus dan moet de vragensteller allebei de schijven formatere ?
Ik ben bang van wel, maar mischien dat iemand anders een betere oplossing heeft.
 
je kan wel een ander Os er overheen installere zodat al je documenten enzo bewaard blijve volgens mij
 
Schijf formatteren

Ik was hier over ff aan het nadenken maar is het niet mogelijk om met PQ Drive Image een image te maken van de D partitie en die op te slaan op C?

Daarna de D schijf formatteren en de image kopieren naar D.

Tot slot met de diskettes van Drive Image de Pro image terug zetten op C.

Zo zou Pro dus op de C partitie moeten komen te staan terwijl D dan leeg is.

Ik heb dat nog nooit gedaan maar volgens mij zou het in ieder geval theoretisch moeten kunnen.

Klein nadeel is dat je dan wel Drive Image moet hebben natuurlijk. ;)

Grtz.
 
Klopt volgensmij ook tron, :rolleyes:

Het kan ook bv door met PartitionMagic, de optie copy partitions te gebruiken.

Dus dan even booten met de prof partitie(d) en met copypartitions de active d schijf naar je c moven, rebooten en de oude partitie d wissen/formatteren.

groet
 
Heb het nog nooit geprobeerd zoals hierboven aangegeven wordt maar ik zit dan te denken hoe het dan zit met padverwijzingen in windows en het register. Worden die automatisch aangepast (want het staat nu op D en komt uiteindelijk op C)
 
Geplaatst door m@rio
Heb het nog nooit geprobeerd zoals hierboven aangegeven wordt maar ik zit dan te denken hoe het dan zit met padverwijzingen in windows en het register. Worden die automatisch aangepast (want het staat nu op D en komt uiteindelijk op C)

:eek:
Hhmmm... nu je het zegt mario, idd dat is een puntje van kritiek:eek:
Doch, ik denk dat het register zichzelf hierna dan idd automatisch aanpast bij een reboot gezien mijn meerdere goede resultaten hiermee.

Maar ik kan het niet verklaren, dus misschien kan 1 van onze registerexperts dit wel onderbouwen?
 
Laatst bewerkt:
Partities

Het kan ook bv door met PartitionMagic, de optie copy partitions te gebruiken

Klopt daar dacht ik ook later aan ;)

Maar als ik me niet vergis heeft Partition Magic de optie Drive Mapper waarmee dat soort problemen verholpen worden.


We zijn nu toch op de theoretische toer. ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan