2 in 1 plaatje maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

pianoman

Gebruiker
Lid geworden
18 mei 2001
Berichten
43
Weten jullie toevallig hoe je plaatjes als deze kunt maken??

Selecteer het plaatje maar eens...

getpicture.php


Ik ben benieuwd!! Ik zag het plaatje op een ander forum staan en we zijn benieuwd hoe dit gemaakt kan worden.

Michiel
 
Laatst bewerkt:
Ik geloof niet dat dit een tekening is, gemaakt in PSP of wat dan ook. Dit is een foto.
 
eej, dit is wel cool, als je selecteerd dat het plaatje veranderd, dit zou ik ook wel eens willen wetuh hoe dat gaat :D
 
Geplaatst door Tiborv
Ik geloof niet dat dit een tekening is, gemaakt in PSP of wat dan ook. Dit is een foto.

Ik denk dat pianoman bedoelt hoe je het plaatje zo kan aanpassen dat als je het selecteert je de foto van een vrouw ziet. Als je heel goed kijkt naar het plaatje van de bloemen zie je het wel een beetje.
 
Ik zie het niet, maar is het iets met java? onmouseover?
 
Geplaatst door Tiborv
Ik zie het niet, maar is het iets met java? onmouseover?

Ook niet als je op ctrl+a drukt? Je hebt kans dat het niet werkt met browsers anders dan Internet Explorer.
Maar als je heel goed kijkt naar die witte bloem rechtsonderin (links van de gele) zie je haar haar erdoorheen.
 
Wat ik dus bedoel... is.. hoe maak ik van 2 foto's van mijzelf precies hetzelfde... heeft iemand een idee??
 
Snap er ook helemaal niets van.
Het is zelfs zo dat wanneer je de foto opent in fotosjop en 'm verkleint naar < 50% de dame alleen zichtbaar is en de rest niet.
Heb het raadsel voorgelegt op een fotoforum waar ik ook wel eens kom wellicht weten ze daar het antwoord.
 
Het antwoord!!!

Ik heb het gevonden.. moet het alleen nog even uitproberen... heb nog niet veel tijd gehad...
Lees maar even wat hieronder staat!!

Photoshop:

plaatje van 4 bij 4 pixels maken (transparante achtergrond). Eerste pixel vullen met zwart, tweede leeg laten, pixel rechtsonder vullen met zwart. Dan 'select all' doen (ctrl-a) en menu>edit>define pattern.

Nieuw bestand maken, daar plaats je eerst de foto die je wilt laten zien als het plaatje niet is geselecteerd. Vervolgens in een nieuwe layer het plaatje die je wilt laten zien als het geselecteerd wordt.

Daarbovenop doe je weer een nieuwe layer. Dan menu>edit>Fill... kies je de pattern die je net hebt gemaakt. Klik nu met control ingehouden op de layer die je net gevuld hebt, zodat het wordt geselecteerd. Nu één keer klikken op de tweede layer (pic die je wilt laten zien als het geselecteerd is) en op delete drukken. Nu is het pixel-motief uit het tweede plaatje gehaald.

Bovenste layer verwijderen of 'hide' doen. Nog even spelen met de light en contrast, zodat de tweede layer neit te veel opvalt. Nu opslaan en uittesten in Explorer.

Beetje snel geschreven, maar hoop dat het duidelijk is
 
Een goedemiddag,

Een kleine *bump* van dit topic :D

Heeft iemand misschien een iets duidelijkere handleiding voor mij om zo'n soort plaatje te maken?

Want als ik het onderstaande doe, dan is het twee plaatje wel weg, maar komt niet tevoorschijn bij het selecteren.

Bedankt! :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan