delen van wanadoo cable met ICS

Status
Niet open voor verdere reacties.

NLspecial

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
5 apr 2001
Berichten
1.546
Ik ben bezig geweest met het delen van een wanadoo cable internet verbinding. Maar het wil niet echt lukken.

De server is een win98 p133 met daarin 2 netwerkkaarten en Internet Connection Sharing. Het netwerk draait goed, alle pc's zien elkaar. Helaas lukt het niet om het internet te delen met ICS.

In het opties scherm staat niet de juiste netwerkkaart voor het locale netwerk ingesteld. Het vreemde is echter dat de andere netwerkkaart niet in het keuze menu voorkomt.

Bij de installatie heb ik de virtuele PPPoE adapter aangewezen als netwerkverbinding met het internet. Wanneer ik hier de echte fysieke netwerkkaart die verbonden is met het internet aanwijs dan werkt de wanadoo software niet meer.

Ik hoop dat iemand wat meer weet, want het begint zeer frustrerend te worden.

alvast bedankt
 
casema heeft software aangepast en zeker als je en witte eurodocsis modem heb kan je het vergeten
 
Gebruik liever een proxy-programma dan ICS van M$. Je kunt dan veel meer dingen instellen. Zie ook Wintips
 
misschien opnieuw beginnen

Hoi,misschien moet je opnieuw beginnen,en alles opnieuw installen,letwel dat je alle vereiste processen erbij zet

ik heb zelf crosscable,op 2x winxp,het beruchte eurodoscis modem en op beide pc loopt internet

Ps.het eurodscis modem werkt inderdaad nog niet met Routers
 
Het is een zwart modem, is dat een eurodocsis?

Werkt een proxy ook met de software een PPPoe van Wanadoo? Zo ja, iemand een tip welke proxy?
 
zwart modem is een com21 en deze kan je makkelijker internet delen !!
 
Geplaatst door jackass
zwart modem is een com21 en deze kan je makkelijker internet delen !!

Je zal wel minder moeilijk bedoelen ipv makkelijker, want dat wanadoo gaat me aardig de keel uithangen!:evil:
 
heb zelf ook een verbinding met pppoe en het delen werkt perfect ( met freesco router ).
Gelukkig geen wanadoo heb kabelfoon
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan