mp3 verkleinen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bozzie

Gebruiker
Lid geworden
23 dec 2001
Berichten
95
Ik heb het volgende probleem

ik wil graag mijn mp3 files kleiner maken , normaal gesproken moet ik er dan eerst weer een Wav file van maken om ze dan vervolgens weer op de gewenste grootte te Comprimeren

Nu zoek ik een Progje die dat doet zonder eerst van mp3 naar wav te gaan wie kan me helpen



B.v.d. Bozzie
 
Oplossing probleem

Beste Bozzie,

Er ligt op dit moment in de winkel een tijdschrift (ik denk dat het Tips & Trucs is) welke juist over dit onderwerp gaat. Vandaag gezien.

Groeten,
Nico200
 
Verkleining MP3

Aan allen die het aangaat,

Inderdaad, Blue Thunder.

Nico200
 
Sorry voor dubbele bericht, maar site doet een beetje raar bij mij, ga ik naar het begin menu staat m'n laatste bericht er helemaal niet bij.
Vandaar de dubbeling.
 
Je zou ook gebruik kunnen maken van WinLame.
Deze gaat terug naar de basis en encodeert opnieuw in iedere gewenste bitrate. Je hebt dan ook opnieuw geencodeerd met Lame.
Zelf werk ik met WinLame RC2 en kon niet met de RC3 overweg. Misschien jij wel :)
Hier kun je WinLameRC3 vinden.

Blue Thunder, het dubbele bericht is al weg.
Probeer het eens met beantwoorden na het laatste bericht. Dan zie je je eigen bericht wel. Ik tob al heel lang met dit probleem.
 
Laatst bewerkt:
Hoe wil je nu MP3's kleiner maken ze zijn eigenlijk al gecomprimeerd?
 
Dat comprimeren gaat van 320 naar 96 of zo. Er valt dus heel wat te comprimeren met een 320.
 
Dat comprimeren gaat van 320 naar 96 of zo. Er valt dus heel wat te comprimeren met een 320.
Ik gebruik Winlame ook maar alleen om de kwaliteit van de mp3 te verbeteren, comprimeer je de mp3 naar een lagere bitrate wordt hij uiteraard kleiner maar hoe staat het dan met de kwaliteit??
 
Tsja, hoe meer gecomprimeerd, des te minder natuurlijk de kwaliteit maar met WinLame zit je in ieder geval met Lame nog altijd beter dan de rest. En anders toch die Mp3 pro proberen.
Volgens mij heb ik in 'Winlame een MP3 wonder?' ook een vergelijking gehad met MP3 pro op een bepaald punt. Daar won MP3 pro het op de lagere bitrate.
Maar als je voor gemakkelijk kiest lijkt WinLame me prima. Trouwens, veel mensen zijn met 128 heel tevreden en horen blijkbaar niet dat er een groot verschil is met de 320 :)
 
bij 192 klinkt alles iets beter dan bij 128 en boven de 192 is het verschil niet meer te horen, tenminste zo ervaar ik het....:)
 
Kwestie van goeie oortjes hebben ;) Geef mij maar 320.
Een Xing haal ik er zo tussenuit.
Heb jij trouwens WinLame RC 2 of 3? Ik krijg die RC3 doodgewoon niet aan de praat.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan