Welk kabeltje nodig voor film op tv

Status
Niet open voor verdere reacties.

MikeB

Gebruiker
Lid geworden
3 sep 2001
Berichten
509
Hey ,

Ik wil via mijn tv-out kaart films op mijn tv kijken, alleen ik weet niet welk kabeltje ik nodig heb. Ik heb een
s-video uitgang+composite uitgang (tulp).
In mijn tv heb ik geen s-video ingang, maar wel een scart aansluiting.
 
Dan heb je gewoon die tulp kabeltje nodig.
Er zijn connectors op de markt die van tulp naar scart gaan.
Je geluid gaat via je geluidskaart die kan je ook naar je stereo doen.
 
Ik heb het doorgelezen, maar waar kan ik die converter kabel kopen bijvoorbeeld?
 
Bij de algemene elektrozaak kun je dit wel krijgen. En anders de wat gespecialiceerder winkels.
 
heb ook pc naar tv aangesloten. maar ben niet echt kapot van kwaliteit. (minder dan video).

en nog een tip: maak zo'n kabeltje zelf als je een beetje hadig bent. scheelt je een hand vol euro'tjes

gr. berry
 
Geplaatst door berryherry
heb ook pc naar tv aangesloten. maar ben niet echt kapot van kwaliteit. (minder dan video).

en nog een tip: maak zo'n kabeltje zelf als je een beetje hadig bent. scheelt je een hand vol euro'tjes

gr. berry

als alle instellingen goed staan? moet je redelijk goed beeld hebben! kan ook aan de videokaart liggen, dacht ik?
 
lijkt me niet, heb een gforce 4 ti 4400

en heb een kabel s-video naar scart. maar krijg het beeld niet superstrak. ook op draagbare tv geprobeerd.
 
Dat klopt. Het beeld van de tv-out functie op een videokaart is atijd (een stuk) slechter als wat je op de monitor ziet. Dit moet wel beter kunnen lijkt mij alleen steken de fabrikanten liever niet zoveel tijd in de tv-out functie denk ik.
 
Weet iemand misschien een online winkel waar ik dit ook kan kopen?
 
Ik kan hem daar niet echt vinden (ligt aan mij), in welke rubriek moet ik zoeken?
 
Audio-/video-toebehoren
AUDIO-/VIDEOKABELS/ADAPTER
SCART-/CINCHKABELS

En dan de 4e. (SCART VERBINDING 2M)
A4BD5E3C975FE20EE10000000A010251.GIF
 
maar waarom online? in elke audiozaak hebben ze dit soort kabels. b.v. megapool! ook hebben ze hier verloopjes om b.v. van s-video naar tulp of iets dergelijks.

suc6
berry
 
Met s-video heb je lang niet altijd kleur. Vaak is het beeld in zwart-wit omdat de TV die gebruikt wordt geen s-video ondersteund. Daarom raad ik altijd composite aan.
 
ik heb op mijn pc alleen maar s-video. en nog één maar weet niet waar voor die is. heb gforce 4 4200 ti.
van a-open
 
Re: tv-out

Geplaatst door ikbenkansloos
Noooooiiiittt doen dus.

Wat RGTMO jullie probeert uit te leggen is gevaarlijk voor je grafische kaart. Het kan je hele computer lam leggen en er kan zelfs brand ontstaan met zo'n kabel. Gebruik altijd de 5-knokkels kabel van handyman.... en voor gebruik wel eerst de zegelring verwijderen.

Gr. Bram

Wat is dit voor grote onzin! Ik gebruik zelf ook een s-videoconverter naar composite. Werkt perfect. Dit wordt zelfs bijna altijd bij de videokaarten geleverd. Zo niet dan kun je er een converter tussen zetten en klaar. Bovendien heeft de vraagsteller een kaart waar een composite uitgang opzit. En dan zou je die niet mogen gebruiken :confused: ?? Dat slaat echt nergens op.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een Ati Radeon 9600, ik denk dat ik maar eens bij megapool dat kabeltje ga kopen. Weten jullie ook wat je moet instellen als je dat kabeltje hebt?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan