geluid bij video werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

esath

Gebruiker
Lid geworden
25 mei 2002
Berichten
28
Ook hier de nieuwe Aldi PC. Ik probeer met een Sony Digtial 8 een opname over te zetten op de pc.
Hiervoor heb ik een S-kabel gekocht omdat ik begreep dat de kwaliteit dan beter is dan met de gewone rode-witte-gele kabeltjes.
De beelden komen goed over hoewel de kwaliteit tegenvalt. De S-kabel lijkt ook niet uit te maken t.a.v. de gewone kabels.
Het geluid komt niet over.
Waar kan dit aan liggen?
Ik gebruik Windows Movie Maker

Bedankt alvast.
Annet
 
Gebruik een pakket als Pinnacle Studio of Ulead media studio of Adobe premiere om te capturen , Movie maker is helemaal niets, ja om te mailen maar verder niet.


Han
 
ik gebruik altijd de tulp en s-video kabels tegelijk. Dan is de kwaliteit redelijk goed.

Als je alleen een s-video kabel gebruikt, moet je ook de rode en witte audio kabels gebruiken (of een andere kabel om geluid over te brengen)
 
Ik heb het ook geprobeerd door de s-kabel en rode kabeltje te combineren. De rode zit dan in de line-in. Allebei kan ik ze niet kwijt.

Ik wil uiteindelijk ook wel een beter videobewerkingsprogramma, maar dan moet het geluid toch eerst werken.

Is er een manier om te testen of de line-in het doet?

Annet
 
Ik heb mijn twijfels over de wijze waarop alles is aangesloten. Zou je even kunnen uitleggen hoe je het precies hebt aangesloten? (de kabels....)
 
toch de verkeerde kabel

Ik heb alles nog eens nagekeken en de audiokabel vanuit de video (witte en rode) blijken niet goed genoeg te passen in de line-in. (ze zijn net wat dunner)
Er hoort een stekker in zoals die van een micrifoontje , ik weet niet hoe die heet.
Nu werkt het geluid wel.

bedankt voor de kritische vragen!

Nu aan de gang voor betere beeldkwaliteit.
Op de PC zit ook Power Director Pro.
Heeft iemand een idee of de kwaliteit daarvan vergelijkbaar is met Pinnacle, Ulead of Adobe?
Als het niet nodig is, koop ik natuurlijk liever geen nieuw programma.

Annet
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan