win xp home en partion magic ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

marjo

Gebruiker
Lid geworden
3 okt 2000
Berichten
7
Hallo iedereen
Ik ben sinds een week in het bezit van de “Aldi”Medion Titanium MD 8008, en kan ik met 120 Gb wel even vooruit ( ik wil van video naar dvd te branden enz.) Ik vond het al een klus om in win98 met30 Gb alles netjes ‘in de linnenkast’ te houden, met behulp van partionmagic is me dat goed gelukt en kon er goed mee overweg. Ik heb nu winxp home, de 120 Gb is al verdeeld in 3 stukken……..nl
C:Boot…..windows
D:Backup.....tool en drivers
E: Recover.....met Rettenbestanden van 3.3Bb die ik al op
Cd rom heb gebrand om in ieder geval schijf E helemaal vrij te indelen zoals ik dat graag wil.
Nu mijn vraag…..kan ik met partitionmagic zelf over die 120 gb met al die geinstalleerde bestanden eigen partities maken ? En is er een floppydrive voor nodig want die zit nu niet op deze pc.?
 
ja dat kan gewoon en je hebt gene floppy nodig!
 
Kan prima,maar maak voor alle zekerheid ook rescue-diskettes met PM.Misschien heb je ze ooit nog eens nodig.

:D
 
bedankt voor de vlugge reactie, durf het toch ‘nog niet' ik heb ergens gelezen dat, juist met Aldi pc’s, partities zelf maken beter niet te doen is, temeer ivm herstel in oude staat als wat mis gaat. Weet iemand van jullie mij hier mee over te vertellen?
Jammer dat ik nu niet verder kan, want ik had graag meteen al alles in partities verdeeld, nu stel ik progjes installeren enzo daarvoor uit.

Ik heb geen floppydrive in de pc en kan dus geen resquediskettes maken.


groetjes
 
Ik heb ook een aldi/medion pc en heb de 1e dag gelijk format c gedaan en de boel zelf opnieuw ingedeeld. Natuurlijk wel even eerst alle drivers geback-upt. Daarna een eigen windows systeem erop.

Maar volgens mij kan het geen kwaad om de partitie grootte aan te passen met PM. Zolang de backup maar op de C-partitie past. Tenzij de backup ook de partitionering hersteld, maar dat lijkt me onwaarschijnlijk. Wel erg jammer dat je geen floppy drive hebt en dus geen rescue disks kan maken :(

In de nieuwe C't (computer tijdschrift) staat toevallig een test van partitionerings software. En daar komt Partition Expert 8.00267 er als beste uit op alle gebieden (gebruiksgemak, gebruiksveiligheid en betrouwbaarheid). Het programma is van Acronis (www.acronis.com) en kost ook "maar" € 50,- ipv € 89,- voor PM. Als zelf produceerbaar redmiddel is het gebruik van zowel floppy als 1 cd/r(w) mogelijk. Of zit die ook niet op de pc?

veel succes:)
 
Ik ben er nog over aan het 'dubben' of ik nu eigenlijk wel meer partities wil als 3. Lijkt me wel veel makkelijk werken maar ik moet me eerst xp meer eigen maken heb ik in de gaten, en nagaan of Partion Magic 8 perse een floppy nodig heeft om rescue diskettes te maken of dat PM 8 dit ook op een cd rom doet. Weet een van jullie dit misschien?
Ik neem aan dat deze Medion pc als eerste boot op de cd-rom anders is er helemaal nooit iets te herstellen .....toch?

groetjes
 
De rescue diskettes van PM is volgens mij alleen via floppy"s.
Mocht dat niet zo zijn,
dan ben ik ook wel ff nieuwsgierig hoe dat anders kan.:D
 
Rescue media van Partiton Magic kan idd alleen maar een floppy zijn.
 
Oeps....ik complimenteerde jullie voor de snelle reactie,
maar ben zelf de snelste niet...sorry! :eek:
Ik heb inmiddels Partition Expert van Acronis bij de boekwinkel gekocht, een Nederlandse versie en voor maar 39.95 :D
Moet nu alleen ervoor gaan zitten , en ff geen kids in de buurt om het fatsoendelijk en meteen goed erop te krijgen evenals andere software ed. "K ben een pietje precies, en dat kost veel tijd he.
Lijkt me ideaal NL SPECIAL om alles van de Medion pc te formateren zoals jij gedaan hebt, en dan alleen 120 GB te hebben die je zelf indeeld in partities...maar of me dat lukt :(
Tips... hoe het nu het beste te doen, om te beginnen met behoud van de al geinstalleerde programma's..... blijven dus welkom ;)

groetjes Marjo
 
't is gelukt !!

hallo iedereen,

Het is prima gegaan met het programma Partitie Expert, in een mum van tijd had ik alles erop zoals ik wilde.
Heb nu extra drie partities bijgemaakt, dus heb nu totaal 6 en alle programma''s staan nu zoals ik ze wil hebben. Tevens een resque CD-ROM gebrand, hoop ik nooit nodig te hebben natuurlijk !!
Perfect die tip van NLSpecial, bedankt

groetjes :-D
 
Fijn te horen dat het is gelukt! Ik gebruik zelf PM en ben zeer tevreden, maar ben nu ook erg benieuwd naar partition express als ik jou zo hoor! Errugh handig dat je als rescue medium een cd kan gebruiken.

Veel plezier met je 6 :8-0: partities!:D
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan