Welke antivirus scanner is het beste?

Status
Niet open voor verdere reacties.

plugintools

Gebruiker
Lid geworden
21 nov 2001
Berichten
655
Hallo,

Ik ben op zoek naar een nieuwe virusscanner. Ik heb Norton Internet security gehad, maar ik had hele hoge processor loads met Norton Antivirus ingeschakeld.
Als ik kijk op processen bij processen stond NAV gemiddeld op 22 CPU gebruik. Dit veroorzaakte een merkbare traagte in mijn systeem. Met NAV disabled stonden de vrije systeembronnen gewoon weer op 95-98!
Daarom ben ik op zoek naar een lichtere virusscanner. Hij moet mail en systeem kunnen scannen. NAV was zeker niet slecht, maar zo'n hoog processor gebruik vind ik niet normaal. Of hoort dit eigenlijk niet zo?

Jacco
 
Als je geen goede AntiTrojan hebt zijn er eigenlijk maar twee goede alternatieven voor NAV: Kaspersky of McAfee.
Beide vreten minstens zoveel van je computer.
Als je een goede virusscanner zoekt die niet zoveel verbruikt kun je eens naar NOD32 of Command AV kijken.

http://www.wilders.org/anti_viruses.htm

Groetjes,

Pieter
 
Geplaatst door Pieter Arntz
Als je geen goede AntiTrojan hebt zijn er eigenlijk maar twee goede alternatieven voor NAV: Kaspersky of McAfee.
Beide vreten minstens zoveel van je computer.
Als je een goede virusscanner zoekt die niet zoveel verbruikt kun je eens naar NOD32 of Command AV kijken.

http://www.wilders.org/anti_viruses.htm

Groetjes,

Pieter

Ik gebruik Outpost 1.0 van Agnitium en daar zit geloof ik al een goede Anti Trojan in. Maar hiet zit nog geen echte virusscanner in. Dus dan zijn NAV en McAfee overbodig begrijp ik uit jouw antwoord?

Jacco
 
Outpost is toch een firewall?
Agnitum maakt wel AT software (Tauscan) maar ik geloof niet dat dat gebundeld is.

Groetjes,

Pieter
 
Uit een recente test van een bekend Nederlands pc-blad kwam als beste antivirusscanner Bitdefender Home of Professional (slechts 10MB groot!) en als beste gratis scanner de Antivir Personal Edition uit de bus. Kijk maar op www.pcmweb.nl Overigens ben ik onlangs veranderd van Norton naar Mc Afee en ik ben erg tevreden! Met name de autoupdate van Mc Afee werkt bij mij veel stabieler.
Als je nog op zoek bent naar een goede en vooral kleine (1 MB) firewall kijk dan eens bij de gratis verkrijgbare Kerio firewall. Deze heeft als prettige eigenschap dat je pc niet of nauwelijks vertraagt.

Succes met het maken van een juiste keuze!

gkesler
 
Laatst bewerkt:
Ik gebruik Norman virus scan incl.firewall en ben tevreden,alhoewel ik ben maar leek in het computer gebeuren.
Aldus zaak ,Acom , waar ik deze kocht belast deze virusscanner de computer maar weinig.
Zie norman.nl
 
Als ik even in de test kijk en ik citeer even:"Wat bij Norman tegenvalt zijn de resultaten van de grote virustest zelf. Hier blijkt Norman op hetzelfde onderdeel onderuit te gaan als Norton, nl. bij gezipte en gecomprimeerde archieven, en bij Office-toevoegingen. Dat is erg jammer want deze scanner is in principe erg gebruiksvriendelijk."
 
blijkt Norman op hetzelfde onderdeel onderuit te gaan als Norton, nl. bij gezipte en gecomprimeerde archieven, en bij Office-toevoegingen.

Ik heb gemerkt dat Norton af en toe in de mist gaat. Niet alle keren. Gelukkig is hij dan nog wel wakker als ik de zip open maak :cool:

Wat de CPU en Norton betreft............Ik heb een CPU van 12% op het moment. Winmx/OE/en nog wat kleine progjes naast Norton Systemworks dus Virusscanner en Firewall.

Ik vind het verbruik helemaal niet hoog!
 
Ik gebruik norton, heb er nog nooit problemen mee ondervonden, alhoewel ik over norman ook veel goede dingen hoor

groeten Oossie
 
plugintools,

Die hoge processor loads kan ook door iets anders komen als je Norton internet security hebt. het kan namelijk ook de de common client komen. Dat is een update van Norton die je eigenlijk niet nodig hebt, maar die de pc behoorlijk kan vertagen.
Installeer NIS opnieuw, maar dan nu alleen even met de virus definities zonder alle andere updates. Hoe is dan de processor loads?

Zie deze thread, dan begrijp je wat ik bedoel:

http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?s=&threadid=111760&highlight=common+client
 
Geplaatst door Pieter Arntz
Outpost is toch een firewall?
Agnitum maakt wel AT software (Tauscan) maar ik geloof niet dat dat gebundeld is.

Groetjes,

Pieter

klopt, maar er zit ook Trojan blocking in :D
 
Geplaatst door plugintools


klopt, maar er zit ook Trojan blocking in :D

Ik las het. Ik zal eens even navragen, maar ik geloof niet dat dat veel verder gaat dan je mail op trojans controleren en het uitgaande verkeer blokken (hetgeen elke firewall zou moeten doen)
Ik weet van een admin van het Outpost forum dat hij TDS-3 gebruikt. :p

Groetjes,

Pieter
 
gebruik ook NOD32....prima update's ...echt een goede scanner
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan