Mp3 knippen

Status
Niet open voor verdere reacties.

after forever

Gebruiker
Lid geworden
24 jan 2003
Berichten
26
Hai,

Ik heb een compleet album in mp3-formaat. Probleem is dat dit één groot bestand is. Nu wil ik er met behulp van Mp3DirectCut losse nummers van maken. Ik krijg dit echter met geen mogelijkheid voorelkaar.

Kan iemand mij puntsgewijs aangeven hoe ik dit moet aanpakken?
 
Je laad het album. Je zet em op play en stopt waar je wilt. (bij een loze ruimte dus) Dan ga je met je cursor naar het stippellijntje, klik en dan krijgt dit een turquiose kleur. Dan zeg je cut. (hierna krijgt het een oranje of bruine kleur)
Het is echt heel simpel.

Zo kun je ook het begin en eind markeren. Soms handig als dit begin of eindpunt erg groot is. Let er wel op dat je na het knippen dan een verkeerde nummering hebt.
Het begin punt het dan 01.
 
Elisa,

Bedankt voor je reactie.

Tot en met het knippen heb ik het nu voor elkaar. Vervolgens heb ik het project als .mpd opgeslagen en vervolgens ´split file` gedaan.
Ik heb nu echter allemaal hele kleine mp3-tjes.
Ik wil ze echter graag als normale mp3´s hebben die ik gewoon kan afspelen.

Weet jij wellicht hoe ik dit moet doen?

Alvast bedankt.
 
Ik zeg eerst split file. Dan krijg ik het album op nummer op de plaats waar ik het wil. (gewoon normale mp3's)
Daarna sla ik het op in het geval er een foutje in is geslopen. Je kunt trouwens bovenin zien hoeveel songs je hebt gemaakt. Vergis je weer niet in begin en eind knips. Dan heb je er dus 2 meer. Als je nog vragen hebt. Plaats ze gerust. Ik heb nu visite maar kom straks terug.
 
Elisa,

Moet ik dan eerst split file doen en daarna gaan knippen en dan opslaan?

Misschien heb je er iets aan wanneer ik precies aangeef wat ik heb gedaan:
betreffende bestand geopend en op afspelen gezet;
middels set begin en set end selectie aangegeven en daarna 'cut'. Dit herhaald bij elk nummer.
Alles opgeslagen als .mpd via 'project opslaan als'.
Vervolgens 'split file' gedaan.

Ik had toen in dezelfde map 17 mp3 bestandjes staan van +- 50 kb.

groetjes,
 
Nee, de volgorde is anders.
Set Begin, zet al die cut-streepjes en Set End.
Split file en opslaan in (daar waar jij wilt zet je de songs neer)
Hierna (eventueel) het project opslaan.

Het opslaan van het project doe je alleen maar als je bang bent dat je een foutje gemaakt hebt. Vaak kun je de tijden echter controleren met de back van 'iets'.
(sorry, verboden woord hier)

Waarom zou je trouwens het project opslaan? Doe je alleen als je gestoord wordt door visite of zo. Je behoudt tenslotte ook het originele album nog. Alleen als je jezelf werk wilt besparen sla je het project dus op.
 
Elisa,

Heeft even geduurd voor ik kon reageren maar........
het is gelukt!!!!

Ik zocht het inderdaad veel te moeilijk.

Harstikke bedankt voor je uitleg.
 
Het verging me precies zo en plotseling zie je het licht.
Nou, ik hoop dat jij er net zoveel plezier van hebt als ik.

Groetjes
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan