Softwareprogramma voor het ontwerpen van logo's

Status
Niet open voor verdere reacties.

olemla

Gebruiker
Lid geworden
8 nov 2000
Berichten
403
Ik ben op zoek naar een softwareprogramma voor het ontwerpen van logo's. Weet iemand of een dergelijk programma bestaat?
 
Ga eens naar www.gimp.org dit is namelijk de site van een tekenprogramma zoals Paintshoppro maar GIMP is gratis.

Het is overigens niet een programma die een wizard geeft en je na een paar keer klikken een logo krijgt. Nee je moet zelf gaan tekenen.

Hij is aan het begin misschien wel moeilijk in gebruik maar alles went.

Hopelijk heb je er wat aan.

De groeten,
Mark
 
zijn zat op de markt joh
- Photoshop (effecten)
- Paint Shop Pro (effecten)
- 3D Studie Max (3D-animaties)
- CorelDRAW (vector-programma)

deze kosten alleen wel wat...
 
logo's..

Eeurm,

Ik dacht dat de vraag was waarmee je logo's kunt maken.. Niet wallpapers en reclameposters.. 3dmax is ook niet echt makkelijk om een logo in te maken.

Ik zat zelf te denken aam MS Paint ... nee grapje.. Ik zou toch iets van Adobe Illustrator gebruiken, omdat deze niet in pixels denkt maar met vectors. Maar dit is ook niet een makkelijk programma.. Vectors zuigen..

Gewoon beetje hobby'en in Adobe PhotoShop.. zou ik doen..

GRoet,
Cyp!
 
Re: logo's..

3dmax is ook niet echt makkelijk om een logo in te maken.
ik zei niet makkelijk of dat het verplicht was, maar als je enige 3D-effecten erin wil verwerken kun je deze daarvoor gebruiken

Vectors zuigen..
vectors worden heel veel gebruikt in logo's
een soort kring die om de tekst van het logo heenloopt bijv....of om gewoon wat perspectief in the brengen dus ga niet meteen over op conclusies...
 
okeej

misschien iets te grof gezegd.. ik heb illustrator namelijk 1 keer opgestart en na 5 minuten weer ge-deinstalleerd
 
ja tis ook vrij lastig hoor
CorelDRAW is ook zo, alleen als je hem eerst naar bitmap converteert gaat hij pixels denken, maar anders ook niet...
dat kan moeite opleveren
maar ik gebruik hem altijd voor kerstkaartjes en zo :D
 
Absoluut illustrator mensen! Daar zweer ik persoonlijk bij. Niet gaan lopen prutsen in fotobewerkingsprogramma's als photoshop etc. Het nadeel daarvan is dat als je een logo maakt en je wilt het later op n meter bij een meter hebben je een probleem hebt in photoshop. In illustrator niet.

grts
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan