Digitale foto's naam veranderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

hanna

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Berichten
966
Hoi,

Wie weet of er een progje bestaat waarmee je vlug de namen kunt veranderen van de foto's die van de camera afgehaald worden.

Ik type mijzelf rot omdat steeds aan te passen.

Bedankt alvast
 
Hanna, bedoel je fotos van een digitaal fototoestel? Bij het fotoapparaat heb je toch een programma om de fotos op de harde schijf te zetten? Zelf heb ik ook een eenvoudig toestelletje en om de fotos op te slaan en een naam te geven kan ik maar zes letters ingeven, maar dan noem ik ze gewoon 1, 2, 3, 4 enz. Als ze dan op de harde schijf staan moet je ze natuurlijk nog een andere naam geven.

Groetjes
 
In XP kan je gewoon ctrl+a doen, daarna met de muis op je eerste foto gaan staan, rechtsklikken>naam wijzigen.
Vul nu bij de eerste foto de naam in die je al de foto's wilt geven en plaats er tussen haakjes een 1 achter (bijv. vakantie (1) ) klik nu ergens 1 x met links en al je foto's hebben deze naam en worden netjes oplopend genummerd.
Heb je meerdere kaartjes met 1 onderwerp?
Vernoem dan eerst 1 kaartje, paste (plak) daarna de inhoud van een volgend kaartje naar de map toe en vernoem de eerste foto ook weer en ga verder met de nummering waar je gebleven bent.
Voorbeeldje; de eerste kaart had 20 foto's je hebt deze netjes vernoemd naar vakantie 1 tm 20, de volgende serie begin je dan met vakantie (21).
Dit vond ik gelijk ideaal aan XP daar ik een hoop foto's op m'n pc heb en met 98se moest je dan weer met speciale progjes gaan werken. :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan