Film speelt wel met de ene player niet met de andere

Status
Niet open voor verdere reacties.

fvds

Gebruiker
Lid geworden
5 feb 2003
Berichten
396
Film speelt niet af met Windows media player, maar wel met Zplayer.

1. Wat is daarvan de oorzaak
2. Hoe te bereiken dat ook Windows media player deze film afspeelt.

Groet,
Frank
 
welk bestandsformaat heeft die film, avi?
voor een avi of div-x bestand heb je een player nodig die dat ondersteund, media-player doet dat niet.
weet niet precies of er een codec is voor mediaplayer
 
Hallo Franz,

Is inderdaad een AVI file (video codec= divx 3 low motion/ audio codec= mpeg layer-3 decoder).

Wat nu juist zo vreemd is dat ik meer films heb met exact die codec, en die worden wel afgespeeld door Windows media player.

Mijn andere Divx films (veschillende divx versies) worden overigens zonder problemen afgespeeld door windows media player.

Groet,
Frank
 
fvds,
hier kan ik je niet mee verder helpen,denk dat anderen
hier meer van weten,suc6
 
Het is goed mogelijk dat WMP sommige films niet ondersteund ofzow, heb ik ook wel eens
Maar wat is het probleem ?
Je kan de film toch in een andere player kijke ?
 
Is inderdaad een AVI file (video codec= divx 3 low motion/ audio codec= mpeg layer-3 decoder).

aajeetee, ik denk dat fvds dit al gedaan heeft


Btw waarom eigenlijk WMP ?
Je kan echt beter een andere player gebruike, die kunne veel makkelijker bijv ondertitelinge afspele
 
komen.

Dat komt omdat media player niet wordt ondersteunt door dat filmpje.Maar probeer effe met je rechtermuisknop op dat bestand,en dan openen met....
en kies daar mediaplayer.
 
Aan 'biertjuh72'
- Nimo staat er op.

Aan 'Jappie _zland' (praktisch als altijd)
- Graag met wmp omdat dit voor mijn (kleinere) kinderen net even wat makkelijker werkt dan Zplayer.
Zelf werk ik wel met Zplayer om de reden die je noemt.

Aan 'Gamemaster'
- Werkwijze met rechtermuis knop geprobeerd ...... lukt niet.


Groet,
Frank
 
Moguh Ron,

Eerst even een vraag voor mijn goede begrip van dit vraagstuk.

Als de film afspeelt met Zplayer dan moet de juiste codec toch al op het systeem staan ?


Groet,
Frank
 
ja dat klopt wel maar het maffe met wmp is dat het soms een extra codex wil hebben.

zoomplayer enz trekken zich weinig aan van die 3.11 aplha maar wmp is wat dat betreft een vreemde ( is niet raar komt bij m$ vandaan)

en proberen kan nooit geen kwaad toch ;)
 
Ik ben dermee aan de slag gegaan.
Bij installatie (van i3codeca.acm) verschijnt echter een boodschap 'doelbestand is nieuwer dan bronbestand'.

Dat zou suggereren dat het al op mijn systeem staat, maar bij Gspot en AVidcodec staat dit niet in het overzicht.

Weet jij waar dat op wijst ?

Groet,
Frank
 
Ron,

Het probleem is het mij niet waard om alle codec te verwijderen en opnieuw te installeren.
Ik heb het meegemaakt dat ik daarmee 'van de regen in de drup kom' (waarschijnlijk mijn eigen onhandigheid met ACE hoor).

Ik laat het er maar bij en speel deze film maar af met Zplayer.
Mocht het beschreven probleem zich met meer films gaan voordoen dan kan ik altijd nog wat zwaarder geschut inzetten.

Bedankt voor je tips,

Groet,
Frank
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan