Inloggen op eigen netwerk vanaf het internet of op afstand.

Status
Niet open voor verdere reacties.

sunsnow

Gebruiker
Lid geworden
15 feb 2003
Berichten
180
Goedemiddag,

Ik heb thuis een Windows XP netwerk. Ik zou graag de mogelijkheid willen hebben om vanaf afstand (andere lokatie) toegang te krijgen tot mijn netwerk en daarmee mijn bestanden. Kan dit, zo ja hoe? Waar moet ik op letten als het gaat om de beveiliging e.d.

Gr. Sunsnow
 
je kan dat op verschillende manieren doen denk ik...
manier 1 is een webserver maken? uitleg staat wel op http://www.computerhulp.net
manier 2 is een ftp maken ofzo...
manier 3 is misschien met radmin?
 
Ik gebruik ook radmin en het werkt echt heel fijn...

gewoon je op je beeldscherm je eigen pc van thuis:D
 
pcanywhere of het gratis vnc kunnen ook. waarbij aangetekend dat ik een tijdje vnc uitgetest heb en bij mij ging het erg langzaam.
 
waaaat je ook kan doen met win XP is bij assecoires-communicatie-remote control gaan kijken., gwn je ip kennen is voldoende, wel moet je eerst de toegang geven eraan in het systeem paneel - remote
 
waarschijnlijk is het dan alleen onder professional
 
sunsnow,

Ik gebruik pcanywhere. Een geweldige software om dit te doen.

Hij is hier in het pca 10.5 nederlands te krijgen:

url

In het Engels is er een nieuwe versie beschikbaar namelijk PCA 11.0:

URL
 
Kan iemand mij vertellen hoe ik aan mijn IP adres kom van mijn eigen computer? Op deze manier kan ik dan via Radmin contact leggen met mijn computer op afstand.
 
Ok en als je IP adres nou eens 0.0.0.0. Ik maak gebruik van een router in een netwerk. Hoe kom ik dan achter het IP adres van de router, c.q. elke PC in het netwerk?
 
Geplaatst door sunsnow
Ok en als je IP adres nou eens 0.0.0.0. Ik maak gebruik van een router in een netwerk. Hoe kom ik dan achter het IP adres van de router, c.q. elke PC in het netwerk?
op elke pc ff een Opdrachtprompt venster openen en dit intypen:
(bij win98 enz): winipcfg /all
bij 2k en hoger: ipconfig /all
 
Ik zit nu niet op mijn eigen netwerk. Kan ik dat nu ook doen dan? Want ik krijg nog steeds, met deze handeling, het IP-adres 0.0.0.0. Dan typ ik dus winipcfg.exe onder de dos prompt in.
 
Hoe werkt precies radmin precies en wat is het eigenlijk???

alvast bedankt!
 
Allemaal ontzettend bedankt voor de input.

Ik kan mijn computer besturen vanaf afstand.

Het werkt perfect. Het gaat trouwens vanaf alle pc's
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan