Pc loopt vast bij live video streams

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pepermuntje

Gebruiker
Lid geworden
21 nov 2001
Berichten
532
Wanneer ik via mijn pc live videobeelden wil bekijken met Realplayer van sites als www.rtlnieuws.nl, dan loopt de pc na enkele seconden volledig vast (soms al na 3 seconden, soms na 1 minuut pas). Alleen een brute herstart werkt dan nog. Diverse keren op ctrl + alt + del drukken resulteert in een blauw scherm waarop de mededeling komt te staan dat het probleem wordt veroorzaakt door het bestand ati2dvag.dll en dat het programma in een oneindige lus is blijven hangen. Vervolgens begint Windows XP met een fysieke geheugendump (wat dat mag zijn weet ik ook niet).

Zie hier voor info betreffende mijn systeem.

Weet er iemand raad?
 
Laatst bewerkt:
download de meest recente drivers van je videokaart. In de melding is te zien dat Ati de "boosdoener" is dus wellicht ben je er met nieuwere drivers vanaf.
 
vastlopen

Ik heb hetzelfde probleem met VTW-nieuws on line (belgie). Na verschillende email naar vtm is het na maanden nog altijd hetzelfde: hoe zou nochthans bij hen liggen!!! Heeft niets te maken met mijn pc. Is misschien een troost? Laat vergeefs zoeken!!!
 
Kijk hier eens wat rond in de nieuwsgroepen. Het schijnt een veelvoorkomend probleem te zijn.

Groetjes,
Bennie
 
Geplaatst door Bennie
Kijk hier eens wat rond in de nieuwsgroepen. Het schijnt een veelvoorkomend probleem te zijn.

Groetjes,
Bennie

Zo te zien komt het inderdaad vaak voor en is het weinig hoopvol wat er in die nieuwsgroepen staat. Maar ik zal eerst het een en ander proberen. Kijken of het werkt.
 
Inmiddels de drivers gedownload en geinstalleerd en het probleem is opgelost. Na ruim 20 minuten 'tv kijken' via diverse internet tvzenders is hij niet een keer vastgelopen.

Zelfs Windows Mediaplayer doet het weer. Die sloot zichzelf sinds een half jaar automatisch af zodra ik iets wilde afspelen. Waarschijnlijk dus ook een drivers probleem.

Toch weet ik niet precies wat nu de exacte oorzaak is geweest. Als ik met een schone installatie op mijn pc begin, werken Media Player en de live video streams ook. Ik heb het vermoeden dat de problemen zich voordoen zodra ik codec packs ga installeren. Ik verdenk vooral het Nimo Codec Pack van deze 'sabotage'. Zou dat kunnen?

Goed, allemaal weer bedankt voor de hulp.
 
Laatst bewerkt:
bij het kopen van een systeem moet je altijd in je achterhoofd houden dat de meegeleverde software "gedateerd" kan zijn. Voorbeeld : als je in een winkel een pc koopt en de pc wordt voor je gebouwd, dan wordt de videokaart uit zijn verpakking gehaald en in het systeem gezet. Maaaaaaaaar, de videokaart kan al heel goed 2 maanden daarvoor zijn "verscheept". Als nu toevallig Nvidia weer een nieuwe update van zijn detonator drivers heeft uitgebracht, dan heb jij die dus NIET op je systeem staan. Als je nu de "pech" hebt dat die nieuwe drivers een bugje oplossen uit een vorige versie welk bugje ontstond bij gebruik van bepaalde software dan zou het kunnen dat je net de pech hebt dat jij die bepaalde software hebt waarmee de meegeleverde software van je videokaart problemen heeft.

En idd. wat je zelf al stelt is ook mogelijk. Als er codecs worden geinstalleerd en ze zijn zodanig van aard dat er toevallig een klein probleempje kan ontstaan met de (mogelijk wat oudere) drivers van de videokaart dan kan je dat net treffen............ totdat je de nieuwste versie van je videokaartdrivers download en installeert.

Een heel veel voorkomend (soortgelijk) probleem doet zich voor met de zogenaamde Via4in1 drivers. De met een mobo meegeleverde drivers zijn vaak net iets ouder dan de allernieuwste USB en/of andere software waarvoor de 4in1 zijn ontwikkeld.

Ondanks bovenstaand verhaal is en blijft mijn persoonlijke moraal (he, dit rijmt :D ) GEEN drivers upgraden zolang je systeem goed functioneert. Een upgrade kan nu net weer met andere componenten / software kleinere of grotere conflicten veroorzaken.

Maar er zijn ongetwijfeld vele mensen die het met mijn persoonlijke stelling oneens zullen zijn, vandaar ook de nadruk op het woord "persoonlijk".
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan