small beeld op tv

Status
Niet open voor verdere reacties.

2jane

Gebruiker
Lid geworden
8 mrt 2003
Berichten
241
Hoi,
als ik een film afspeel van pc naar tv krijg ik niet het hele beeld gevuld maar alleen als smal beeld. (soort breedbeeld). Ik heb een hele gewone tv met weinig mogelijkheden. Vidkaart is Nvidia Geforce2 GTS en gebruik TVTool. Kan ik dit wijzigen via de computer?

bedankt,
arja
 
Volgens mij blijft breedbeeld gewoon breedbeeld.
Wij hebben een breedbeeld maar als ik daar een normaal beeld instel op breedbeeld dan krijgt de film hele rare verhoudingen. Dat zal dus met het omgekeerde ook wel het geval zijn.
Lekenpraat trouwens maar voorlopig kwam er niemand van de techneuten :D
 
hee Elisa, bedankt voor je reaktie:). Nee, geen techneut die er op reageert. :D
Helaas heb ik dus geen breedbeeld tv dus ik ga maar es frutten met het programma. Aan de tv kan ik weinig veranderen.
In iedergeval bedankt!
groetjes,
arja
 
Ik denk niet dat er iets te frutten valt.
Hoe zeggen ze dat ook alweer? Iets wat in de breedte zit kun je niet uit de lengte halen? :D
 
nee, ik bedoel met de TVTool, dat is een programmaatje waarmee je instellingen van je beeldscherm en al dat meer kan veranderen voor het beeld wat op je tv komt. Alleen snap ik er niet zo veel van, vandaar dat frutten :D
 
foutje in het doorsturen... :O
 
Laatst bewerkt:
... en nog een keer... hahaha, tgaat lekker
 
Laatst bewerkt:
Als je met power dvd je film op de pc naar je tv afspeelt word het beeld toch groote als dat je met mediaplayer afspeelt , bsplayer geloof ik ook .
 
Roby ...Zal best maar breedbeeld zal toch altijd breedbeeld blijven lijkt me. Tenzij je vervormingen leuk vind.

2Jane, gewoon alles uitproberen :)
 
Geplaatst door Elisa
Roby ...Zal best maar breedbeeld zal toch altijd breedbeeld blijven lijkt me. Tenzij je vervormingen leuk vind.

2Jane, gewoon alles uitproberen :)

Het beeld rekt zich naar onder en boven ietjes uit met power dvd en je krijgt dan best wel realistisch beeld .
Zelf heb ik een breedbeeld die ik op alle standen kan zetten en ik krijg dan niet echt storent vevormd beeld .
 
nou Roby, daar zeg je zowat, het zijn Dvixfilms die ik afspeel en die een zwarte balk onder en boven op de tv vertonen. Op mijn beeldscherm krijg ik wel volledig beeld, zowel met mediaplayer als met Bsplayer (mijn favoriet). Maar wanneer ik eigengemaakte video's afspeel (van de vidcam) via de pc, dan heb ik wel volledig beeld op de tv.....? LIgt het dan aan het dvix-formaat?
groetjes,
2jane
 
Ligt waarschijnelijk idd aan het divx formaat ik heb ook dat de ene film beter beeld vullend is dan de ander maar ik heb wel eens een film gehad die netaan 40% van mijn beeld was als ik dan inplaats van media player power dvd deed had ik 50% en dan met mijn tv optie`s kon ik hem wel tot 80% beeldvullend maken maar over het algemeen zijn de films wel goed genoeg .
 
Nou Roby..........dan zou ik nog maar eens goed op de gezichten en lichamen letten. Mijn man nam met de video op een andere stand op dan breedbeeld. Nou, toen waren we flink wat kilo's zwaarder tijdens het afspelen op t.v. :)
Er zit heel wat verschil tussen de diverse standen van breedbeeld t.v. Je rekt gezichten en lichamen soms idioot uit in de breedte of de lengte. Maar de originele stand is altijd de beste.
Allemaal dingen die 2Jane niet kan doen met haar t.v.
 
nee inderdaad.. nouja jongens, wat niet is dat is niet. In iedergeval bedankt voor jullie reaktie!

groetjes,
jane
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan