Router veroorzaakt hoge ping bij 2 of meer spelers

Status
Niet open voor verdere reacties.

KwarK

Moderator
Lid geworden
10 mrt 2001
Berichten
7.078
We hebben nu al geruime tijd een Edimax router.
Werk allemaal prima, alleen als we samen online gaan gamen oid, dan wil het wel is gebeuren dat onze pings stijgen tot rond de 1500. Dit blijft dan een seconde of 30 en dan is het weer even weg, maar dit herhaald zich elke laten we zeggen 2 a 3 minuten.
Vroeger speelde we zonder router ook wel is met zijn 2en op public servers en dan hadden we nergens last van (met ICS). Weet iemand hier misschien een oplossing voor?

PS. als ik alleen speel (ook al staat de andere pc wel en en zit mijn broertje bv te internetten, heb ik totaal geen problemen met mijn ping. Atlijd <100)
 
Je zou kunnen proberen tijdens het spel eens een packetsniffer mee te laten lopen om te kijken wat er op het netwerk gebeurt.

Nico :)
 
Hmm heb ik nog niet van gehoord, heb je een link naar zon programma?
Iig bedankt voor de reactie.
 
hey bedankt,
ik heb hier een screenshot van dat programma geplaatst
toen ik zelf dus niks op internet aan het doen was.

Vreemd.jpg


De rode puntjes heb ik gezet bij downloads waar ik niks van snap, ik ken die sites niet eens.
En de donkerblauwe bij uploads, terwijl ik dus niks doe.
die packeges zijn 1500kb, dus dat veroorzaakt waarschijnlijk de ping als ik ze upload.
Weet iemand hoe ik hier vanaf kom, en kan kijken waar dat bestand zit waardoor er geupload wordt?!
Alvast bedankt.

Heb al met ad-aware 6 gezocht maar die kon niks vinden.
 
Laatst bewerkt:
Weet je zeker dat je niets aan het doen was en dat je ook geen backdoor oid ergens in het systeem heb zitten?

Zie nl ook IRC request ertussen zitten en vaak worden backdoors via IRC gestuurd
 
Ik had alles uitgezet, en was ff weggegaan.
Bedoel je met irc, mIRC (of wat anders, ben niet zo op de hoogte van netwerken :)) want dat had ik niet aanstaan, alleen msn stond nog aan.
Maar niemand had wat gezegd in de tussentijd.
 
Ik heb een beetje geexperimenteerd met allerlei spellen ed.
En nu blijkt dat als ik op mijn vaders pc een spel die, en op mijn broertjes pc (zelfde spel) dan krijgen we geen hoge ping.
Doen we echter precies hetzelfde maar dan niet mijn vaders pc maar met die van mij, dan krijgen we beide een hoge ping.

Het ligt dus niet aan de router maar aan míjn pc, maar wat kan dat in hemelsnaam zijn?!
 
ik heb dezelfde router,en ik heb ook vaak last van hoge pings.
maar als ik alleen mijn eigen computer aan heb en de andere 2 niet dan heb ik soms al een hoge ping,dus dat vind ik niet zo fijn.
ik heb het pas sinds een tijdje.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan