AVI roteren

Status
Niet open voor verdere reacties.

demol007

Gebruiker
Lid geworden
9 mrt 2002
Berichten
145
Ik heb met de digitale fotocamera enkele kleine fimpjes gemaakt. Echter 2 daarvan zijn gemaakt met de camera een kwartslag gedraaid. M.a.w. het filmpje "ligt op zijn zijkant". Met welke software (shareware/freeware/internet) kan ik het gehele filmpje een kwartslag naar rechts draaien zodat de beelden netjes rechtop staan ?

Alvast bedankt !
 
Probeer eens om je monitor een kwartslag te draaien :D
 
Hangmat slaapt vannacht alleen !!!! En morgen geen bammetjes voor ontbijt !!!
 
Geplaatst door demol007
Hangmat slaapt vannacht alleen !!!! En morgen geen bammetjes voor ontbijt !!!

Hmmm... slaap ik toch in een hotel :D
 
Maar volgens mij bedoelt ze, dat ze de camera tijdens het opnemen van de avi op de rechte stand had staan. Nu speelt het programma dat natuurlijk ook in rechte stand af, en we willen het in liggende stand afgespeeld hebben. Degene met het juiste antwoord krijgt een snoepje.
 
Graag de vraag nog een keer goed lezen.
Ik heb niets met DVD's of conversie programma's gedaan.
Deze 2 filmpjes stonden op de camera en staan nu op mijn harde schijf, precies zoals ze ook op de camera staan. D.w.z. een kwartslag gedraaid, precies zoals ik de camera een kwartslag gedraaid heb.
De camera zelf heeft geen rotatie optie voor filpmjes. Ook de bijgeleverde software heeft deze optie niet.
Dus helaas, de antwoorden over de "ondersteboven DVD/VDV" zijn niet van toepassing.

Iemand anders suggesties ?
 
divx= .mpeg of .avi dus daar kan het neit aan liggen het zoe het msischien wel kunnen maarja...
 
Tijdens het opnemen hield ze de camera rechtop. Nu speelt mplayer dat ook rechtop af. We zoeken gewoon een tool om die avi een kwartslag te draaien.

Ik verhoog mijn bod voor het juiste antwoord tot een kwartje.
 
Kijk, nou doet die hangmat weer erg aardig. Wil zeker niet alleen slapen vannacht ! :D

Maar inderdaad, tijdens de opname is de camera een kwartslag gedraaid en dus ook het beeld. En ik zoek inderdeed een tool om "het beeld" opnieuw een kwartslag te draaien.

Poeh poeh, moeilijke bevalling. Ik doe er nog een kwartje bovenop dus 50 cent voor het goede antwoord.
 
Ik heb AnimationShop er op losgelaten. Deze kan de AVI's wel lezen maar geeft als foutmelding :
"No suitable video decompressor available"

M.a.w. ik weet nu welk prog te gebruiken maar loop tegen een volgende fout aan.

uh... help.... ?
 
Ik heb hetzelfde "probleem", ben je la iets verder???? MAW wordt je vraag al begrepen??:p
 
De meeste software die bij camera's geleverd wordt is in staat deze filmpjes weer 90 graden te draaien, helaas is het zo dat het meestal ook alleen werkt met een filmpje gemaakt op die camera, dat is hier wel zo.
De Fuji software kan niet de filmpjes van de Panasonic kantelen en andersom wil het ook niet.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan