XVID ---> VCD geen geluid meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mulmuisje

Gebruiker
Lid geworden
20 feb 2002
Berichten
645
Beste computerhelpers,

Ik heb met virtualdub en tmpg encoder een XVID film omgezet naar VCD dit is v.w.b. beeld en ondertiteling perfect gelukt. Ik heb alleen geen geluid. Hoe komt dit en hoe kan ik het oplossen.

Groeten
 
toen ik geen geluid had bij gedownlaode dvd's hielp het mij om de AC3 codec te downloaden en installeren.




Om uit te vinden welke geluidscodec je nodig hebt, moet je VirtualDub downloaden, en de film in VirtualDub openen. Ga nu naar "File -> File Information..."

Je ziet hier bij Audio stream, bij Compression de audiocodec staan. Deze codec heb je dus nodig om het geluid af te kunnen spelen.



Compression
Benodigde audio codec

DivX Audio Compressor
DivX audio

Unknown (tag 0161)
DivX audio

Unknown (tag 2000)
AC3 codec
 
Twee opties

optie 1:
download avi2mpeg HIER daarin zit decompress doe daar de film eens inladen en laat hem decompressen.

neem het file wat daar uit komt *filmnaam_pcm.avi* en doe de stappen van virtual dub en tmpg encoder nog eens.

optie 2:
of download HIER eens de AC3 filter en kijk wat hij dan doet bij omzetten.

mijn persoonlijke voorkeur gaat uit naar optie 1 je moet toch omzetten en met optie 1 weet je voor 95% zeker dat het goed gaat.
 
Nog even voor de duidelijkheid. De film speelt wel met geluid af in mijn pc. Alleen als ik hem omzet naar het afspelen in een stand alone DVD speler heb ik geen geluid. Ik zal de optie proberen en dan laten weten of het is gelukt. Bedankt alvast.

Groeten
 
dat hij op de pc afspeeld kan wle kloppen ja als je de juiste codec hebt.
maar tmpg wil nog wel eens moeite hebben met AC3 geluid.
vandaar decompressen dan maakt ie van het geluid wat er in de film zit wav ( film file wordt wel stuk groter ) en dan omzetten geeft vaak goeie resultaten.
 
Heb het getest met een klein stukje getest. Dit werkte correct. Nu net getest met een complete film, krijg ik niet de gehele film. Hoe komt dit ?

Groetjes
 
Ik ga voor deze vraag hier verder, die andere bestaat uit twee vragen. Na het stellen van die twee vragen bedacht ik me dat deze ook nog open stond. Met niet de gehele fil bedoel ik na de decompress hou ik ca. 70% van de film over. Het laatste stuk heb ik niet.

Groeten
 
nog nooit mee gemaakt dat je na decompress ineens een stuk film mist ??

als je dat gedecompressed file bekijkt mis je dan ook een gedeelte of pas na het omzetten met tmpg ??
 
heel erg vreemd heb het zelf nog noooit gehad en kan je daarom ook geen echt antwoord geven.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan