Gebruiker geen internet explorer

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rol@nd4u

Gebruiker
Lid geworden
18 jul 2001
Berichten
68
Ik weet dat het mogelijk is om een gebruiker in windows 2000 bepaalde rechten te geven zodat deze de internet explorer niet meer op kan starten maar ik ben vergeten hoe dat moest, kan iemand mij hiermee helpen?
 
Een local policy aanmaken.
Start -> Run -> mmc /a
Span-ins toevoegen -> group policy

En hierin kun je zowat alles instellen wat je wilt.

De local policy zal alleen gelden op de computer waar je hem aanmaakt en dit voor alle gebruikers (ook de admin). Als je wilt kun je natuurlijk ook group policy's aanmaken via AD op de server, als je daar rechten tot hebt.

Succes,
 
Waar kan ik die span-ins dan vinden? Ik heb een console voor m'n neus maar verder kan ik niet veel doen

(Bedoel je trouwens geen snap-ins? Niet dat ik die wel kan vinden maar het viel me op)
 
Laatst bewerkt:
lol, natuurlijk... Sorry snap-ins

Console -> Snap-ins toevoegen -> Group policy

Console vindt je links bovenaan waar in bv. Word "bestand" zou staan.

Laat maar iets weten.
 
Ik heb de snap-ins gevonden (het is een nederlandse versie van windows dus heten ze anders.) Ik ikan alleen niet vinden waar ik precies moet zijn om internet explorer uit te schakelen.
 
Als je ene keer de span-in toegevoegd hebt, moet je beginnen zoeken onder: (ik zal in het nederlands proberen :))

Console stam -> gebruikersconfiguratie -> Administratieve taken -> Windows componenten -> Internet explorer.

Onder internet explorer heb je al een heel deel richtlijnen die je kunt instellen, maar daar staan ook nog andere mapjes onder wat je ook kunt specifieren.

Laat maar iets weten of het gelukt is.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan