Avi of Mpeg

Status
Niet open voor verdere reacties.

lima

Gebruiker
Lid geworden
4 okt 2001
Berichten
277
Avi of Mpeg


--------------------------------------------------------------------------------
Ik heb met het programma Adobe premiere een film van een digitale filmcamera op de HD gezet. Nu is dat een film van ong. 15 minuten op de HD een avi bestand van 3.8 Gb geworden. Ik vraag mij af of dit niet veel kleiner kan bijvoorbeeld door het als Mpeg op te slaan. Ik heb sinds kort Pinnacle studio 8 en daar kan ik in instellen of ik de film in avi of Mpeg formaat wil opslaan. In Mpeg kan ik zelfs uit 3 verschillende kwaliteitsniveaus kiezen.
De bedoeling is om het filmpje op CD te branden om klanten te laten zien, dus moet het filmpje worden teruggebracht naar ca. 700 Mb.
Bestaat er software (freeware) om het avi bestand om te zetten in een bestand welke op CD past of kan dit in pinnacle.
 
Ik doe het ook met Pinnacle Studio 8 en ik neem het op in DV formaat, vervolgens brand ik de film op CD in Mpeg formaat, dit alles doet Pinnacle zelf. En dan moet je uitkomen op minder dan 700 mb, ik schat zo'n kleine 500 mb voor 15 min film.
 
Ik ben wel benieuwd of er iemand een antwoord heeft op de laatste vraag nl. of je een bestaand avi bestand kunt omzetten naar een Mpeg bestand.
 
Geplaatst door AJd
Ik ben wel benieuwd of er iemand een antwoord heeft op de laatste vraag nl. of je een bestaand avi bestand kunt omzetten naar een Mpeg bestand.

Jawel dat kan met bv TmpgEncoder, zie hiervoor de uitleg op http://go.to/wintips/

Een nadeel is echter wel, dat als je dezelfde kwaliteit film wilt behouden, de mpeg een ~ tot 3 keer de grote wordt van een avi film tenzij je de kwaliteit aan kunt passen.
In hoever de kwaliteit aangepast kan worden van avi naar mpeg weet ik niet, waarschijnlijk zit je dan aan een ander programma vast.
 
Heb met TMPG encoder inderdaad keurig netjes de Avi omgezet naar een Mpeg. Dat duurde ongeveer een uur. Het bestand is van 3.8 Gb naar 175 Mb gegaan. Ik ben benieuwd of dit normaal is want ik vind het nogal een groot verschil. Of is de kwaliteit nog ergens in te stellen want het bestand mag wel groter ( tot ca 700 MB i.v.m op CD branden) zeker als dan de kwaliteit beter wordt.
 
De lengte klopt ongeveer.
Indien je bij TMPGEnc naar de Setting gaat, kun je de bitrate wijzigen (650 t/m 3000).
Let er op dat niet iedere stand-alone DVD-speler de hogere bitrate aan kan!!! De meeste (vooral goedkopere) DVD-spelers zijn alleen geschikt voor standaard VCD-indeling (beeldformaat 352x288 en audio 224 Kbits/s).
Probeer een test-VCD te maken op een CDRW (die je dus weer schoon kunt maken) waarop je de volgende beeldformaten plaatst:

1. beeld 352 x 288, bitrate 1150 kbps (= standaard VCD)
2. 352 x 288, 1500
3. 352 x 288, 1800
4. 352 x 288, 2100
5. 352 x 288, 2400

6. beeld 720 x 576, bitrate 1150 kbps (= XVCD)
7. 720 x 576, 1500
8. 720 x 576, 1800
9. 720 x 576, 2100
10. 720 x 576, 2400

De meeste DVD-spelers kunnen de formaten 1 t/m 6 aan waarbij formaat 6 een veel beter beeld (=gedetailleerder) geeft.

Suc6
 
PS.

Indien je alles plaatst in een menuutje dat je met Nero of Easy Cd Creator kunt maken, dan weet degene die de VCD afspeelt precies wat hij aankan. De formaten die niet weergegeven kunnen worden, geven allemaal groene blokjes of haperend beeld.
 
Bedankt voor de tips lui!!
Voor nu ben ik helemaal uit de problemen. De Mpeg heb ik op CD gebrand en werkt naar behoren. Met deze laatste tips zal ik wat gaan experimenteren maar mijn vraag is beantwoord.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan