Problemen met photo editor

Status
Niet open voor verdere reacties.

Finchy

Gebruiker
Lid geworden
17 apr 2003
Berichten
15
Hallo,

Sinds kort heb ik een probleem met photo editor. Voorheen werkte die perfect, maar opeens zegt ie constant "onbekende bestandindeling". Ik heb al opnieuw proberen te installeren, maar telkens zegt ie dat. Raar is wel, dat als ik de cd van office in mijn cdrom heb steken, dat ie wel de bestanden opent. Kan iemand mij helpen?
 
Welke Windows heb je?

Groetjes,
Bennie
 
Typ eens in start\uitvoeren regedit en geef ok. Navigeer naar de volgende sleutel:

HKEY_CLASSES_ROOT\.jpg

Wat staat er dan bij jou in het rechter scherm? Idem, daarnet onder bij jpegfile.

Groetjes,
Bennie
 
In .jpeg zijn er 2 submappen(jpegfile en shellex), die heb ik niet aangeklikt, dit ter info.

naam: standaard gegevens: "jpegfile"
content type "image/jpeg"


Bij .jpg staat net hetzelfde(ook dezelfde submappen)
 
Dat ziet er volgens mij goed uit. Het rare is dat je dus met de Office-CD wel die bestanden kan openen. Run setup eens van Office. Klik op verwijderen\toevoegen van componenten. Selecteer "Converters en filters". Er is een JPEG-optie. Kijk of je die kan toevoegen.

Groetjes,
Bennie
 
Dat had ik al gedaan, ik heb alle converters en filters geïnstalleerd. Ik heb ook al office er volledig afgegooid, en opnieuw geïnstalleerd, maar niets schijnt te werken. Ik vrees dat de enige optie formatteren van mijn harde schijf wordt en dat is echt wel knudde voor zo'n klein programmaatje dat niet werkt...............
 
Ik kom er dus nog steeds niet uit, is er werkelijk niemand die me kan helpen??
 
Geplaatst door Finchy
In .jpeg zijn er 2 submappen(jpegfile en shellex), die heb ik niet aangeklikt, dit ter info.

naam: standaard gegevens: "jpegfile"
content type "image/jpeg"


Bij .jpg staat net hetzelfde(ook dezelfde submappen)

Ja, maar het belangrijkste is vervolgens wat er dan bij HKEY_CLASSSES_ROOT\Jpegfile staat.

De inhoud van die sleutel bepaalt dan namelijk met welk programma jpegs geöpend worden.

Kun je dat ook nog laten zien?
 
hey, alvast bedankt om te reageren!

In de map "jpegfile" staat onder naam: "(Standaard" en onder gegeven:"(geen waarde ingesteld)".

Misschien toch nog even zeggen dat er nog een submap onder .jpeg staat, nl. Shellex en daaronder staat wel een map met een ingewikkelde combinatie van letters en cijfers(misschien bedoel je dit met "sleutel"??)

Alvast bedankt!
 
OK, het is een kwestie van Permissions (hoe heet dat in %&$#%$-naam in het Nederlands... :rolleyes: )

1.) Log on to Windows 2000 or Windows NT 4.0 by using an account that is a member of the Administrators group.


2.) Click Start and then click Run .

3.) In the Open box, type regedt32.exe and then click OK .

4.) In the Registry Editor, select the following registry key:
HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Shared Tools\Graphic Filters

5.) On the Security menu, click Permissions .

6.) In the Registry Key Permissions dialog box, in the Name list, click Users .

7.) In the Permissions list, under Allow , click to select Full Control .

8.) Click OK .

9.) On the Registry menu, click Exit .

http://www.biom.cornell.edu/computer/doc/sw/photo_editor_fix.html
 
Aha! :rolleyes:

En ik was net zo blij dat ik het gevonden had!
weee.gif


Bijna alle gemeldde gevallen betreffen Win 2000 of NT.

Ik ken Photo Editor niet, maar probeer jpegs eens met de default Windows applicatie te associiëren, namelijk Iexplore.exe

Markeer een jpegje door er op te klikken met de linkermuisknop.
Druk nu je de shift-toets in, houd hem ingedrukt, en klik tegelijkertijd met de rechtermuisknop op het gemarkeerde bestand.
Kies voor 'openen met', kies Iexplore.exe, en vink 'dit programma voortaan gebruiken om bestanden van dit type te openen'.
 
En ook dat heb ik reeds geprobeerd......
Heel raar, want als ik na dit alles dan dubbelklik op het bestand, opent ie het toch in photo editor. Dus dit brengt ook geen soelaas......
 
Office niet goed geinstalleerd.

Finchy,

Bij de installatie van Office is kennelijk aangegeven, dat PhotoEditor, of een aantal toegevoegde mogelijkheden, niet moeten worden geinstalleerd, maar vanaf de CD-rom moeten worden gestart.
Waarschijnlijk gaat het om het herkennen van bestandsformaten die geconverteerd moeten worden.
Je kunt na de setup> toevoegen/verwijderen, bij PhotoEditor alle 'opties' aangeven als: te installeren en dus niet starten van CD-rom, of installeren indien nodig o.i.d.

Succes
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan