'Hoe van camcorder naar PC' en 'welke bewerkingssoftware'

Status
Niet open voor verdere reacties.

fvds

Gebruiker
Lid geworden
5 feb 2003
Berichten
396
Ik zet mijn eerste schreden op het gebied van de home video bewerking op de PC.

De twee belangrijkste vragen die ik nu heb zijn de volgende:

1) Ik neem nu aan dat ik d.m.v. usb-koppeling mijn opname van de camcorder naar de pc kan zetten en op de pc kan bewerken met een pakket.
Is deze aanname juist of moet ik tevens een video kaart of firewire in de PC zetten ?

2.) Welk pakket voor videobewerking ?
Ulead medio studia, Pinnacle Studio, etc. ?? Of zijn het allemaal pakketten die min-of-meer hetzelfde doen ?


Groet,
Frank
 
usb kan wel, maar ik raad het eigenlijk af, is eigenlijk te langzaam. Je kan beter firewire nemen (of dus een videobewerkinskaart). Ik heb er een van Pinnacle, bevalt me prima.
 
Ik ga mee in het advies, tenzij je USB2.0 gebruikt. Anders is Firewire veel sneller om gegevens naar je pc te krijgen.

Wat de bewerkingssoftware betreft: wat je zelf prettig vind. Ik gebruik Pinnacle Studio. Dat werkt heel intuitief. Ulead Video dinges (weet de goede naam niet ;)) vond ik minder handig in gebruik, maar dat zullen anderen wellicht weerleggen.

Kijk anders ook eens op www.zoom-magazine.nl. Daar is ook een forum, speciaal voor video-gebruikers. Nog niet zoveel leden als hier, maar het blad is nog maar net opgericht.

Succes met de nieuwe hobby(?)
 
Ik heb een geluidskaart de audgy van creative daar zit ook een firewire op,dus heb je geen videobewerkings kaart nodig.En de pinacle software is goed,maar Ulead heeft ook mooie software daar voor.
 
Hallo Robbert1978, Ytos en vanschagen,

Bedankt voor jullie adviezen en ervaringen.


Groet,
Frank
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan