Jackass als dvd branden

Status
Niet open voor verdere reacties.

excelsior

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
7 dec 2002
Berichten
1.458
Ik wil straks Jackass gaan branden, maar ik wil het graag in een dvd-speler afspelen, een dvd speler diee cd-r cd-rw afspeelt dus dat zou moeten lukken. Nu heb ik al het 1 en ander gelezen over dit probleem hoe je dat moet doen, maar ik heb het nog nooit gedaan en zou er wat meer info over willen weten. Bij jullie gaat het telkens over een avi( divx ) bestand maar dit is de bestandsnaam van mij: jackass.the.movie.dvdrip.xvid-glorious een xvid dus zit hier nog enig probleem in ?/
 
Hallo
Jij hebt een xvid film, dit is ongeveer hetzelfde als divx alleen betere kwaliteit. Als je de film als dvd wilt branden moet je een dvd brander hebben. Wanneer deze film op cd-r of cd-rw wilt branden, dan moet je de film als vcd, of svcd branden. Dit wil wel met tmpgenc, dit kan wel lang duren want je moet de hele film opnieuw encoderen naar een ander standaard. Volgens mij van xvid naar mpeg1 (vcd/svcd), en dan branden met bij nero als vcd of svcd. Kijk eens op www.dvdrhelp.com daar staan wel wat handige guides op hoe je dat moet doen, en op http://www.doom9.org kan je ook wel wat vinden. Je moet eerst kijken of je dvd speler ook vcd of svcd ondersteund, meestal wel maar je kan het beter ff checken.
Greetz
A.I.
 
Maar op die sites die jij net opgaf, kan ik vinden hoe ik die film omzet in een vcd ??
 
voor nederlandse uitleg kijk op http://wintips.filmt.nl onder tmpgencoder vindt je alles. ( Xvid is niks anders dan een codec maar is nog steeds avi formaat zoals al aangegeven alleen betere kwaliteit dan divx )
 
Maar je hebt de codec niet nodig om hem af te spelen in een dvd speler ?
 
Geplaatst door excelsior
Maar je hebt de codec niet nodig om hem af te spelen in een dvd speler ?

nee je moet de codec alleen op de pc geinstalleerd hebben staan om hem te kunnen omzetten.

je zet hem dan om naar vcd en dat speelt de dvd speler gewoon af als hij dat ondersteunt.
 
Owjah ik ben misschien een beetje moeilijk maar zou u ( jij) het programmatje even willen linken, waarmee ik avi (xvid) om kan zetten naar (s)vcd en hoe zou ik het dan moeten branden met nero ?
 
Ik heb het vandaag ff geprobeerd, het is gelukt maar er zit jammergenoeg geen geluid bij. Dat komt denk ik omdat ik audio en video apart moest invoeren, terwijl in de handleiding staat, dat er na de video automatisch audio wordt ingevoerd. Wat doe ik verkeerd, en is er nog een oplossing ?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan