zelfopstartende cdrom met avi

Status
Niet open voor verdere reacties.

bruno-01

Gebruiker
Lid geworden
22 aug 2002
Berichten
691
Ik wil een cd-rom branden met daarop een avi bestand.
Nu wil ik het zo maken dat wanneer die cd-rom in een pc gaat het avi bestand direct gaat afspelen zonder verder handelingen te moeten doen. Wie weet hoe ik dat doe ??
 
In XP is het gewoon Deze computer, cdrom drive selecteren met rechtermuisknop en dan eigenschappen en dan tabblad automatisch afspelen en daar kun je dan instellen welke handeling hij doet
 
Windows versie is XP, Bedankt voor de snelle reaktie. Ga even kijken of het lukt
 
heb even gekeken maar de vraag was dus dat ik een cd-rom wil branden die dit automatich doet. Het moet dus zo zijn dat wanneer die cd-rom in een computer gaat, hij direct gaat afspelen. Volgens mij moet ik bij dat avi bestand een of ander .exe. bestandzetten ( toch ??)
 
Als je daar waar ik net zij instelt dat hij bij movie bestanden bv mediaplayer gebruikt dan speelt hij het dan toch automatisch af zogauw je cdrom erin stopt? Is bij een muziekcd ook zo, dat hij dan mediaplayer opstart en gelijk de nummers begint af te spelen
 
Begrijp ik uit je 2e antwoord dat wat ik wil niet mogelijk is ?
De bedoeling is dus dat, ongeacht de instellingen op een pc, die cd-rom direct gaat afspelen.....of kan dat technisch niet ????
 
Je bedoelt dat hij hem ook automatisch afspeelt alsje hem in een andere pc erin stopt? Dit is technisch wel mogelijk, zou je een autorun moeten maken en op die cd moeten zetten maar hoe dat precies werkt weet ik niet
 
Hoe maak ik een zgn. 'autorun-file' voor een cd-rom?


Een autorun-file voor een cd-rom is een tekstbestand (ASCII)
dat in de root (hoofddirectory) van een cd-rom geplaatst wordt.
Zodra nu de cd-rom in de cd-romspeler geplaats wordt zal Windows
dit bestand inlezen en vervolgens uitvoeren (deze optie kan in
Windows uitgeschakeld worden).

Hoe nu zo'n 'autorun-file' te maken?

Dit is erg eenvoudig:

Maak m.b.v. van bv. Kladblok een tekstbestand met bv. de volgende inhoud:


[autorun]
OPEN=AutoRun.EXE
ICON=Ikoon.ICO



en sla dit op onder de naam Autorun.INF in de root (hoofddirectory) van
de cd die u automatisch opgestart wilt hebben (autorunable)....

- AutoRun.EXE is het programma dat u automatisch uitgevoerd wilt hebben
- Ikoon.ICO is de icon die u aan de CD wilt geven.
(vervang de bestandsnamen door het door jou gekozen bestand)
BRON: http://www.assu-assist.nl/pgg/172.shtml
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan