openen JPG afbeelding.

Status
Niet open voor verdere reacties.

jmeeuwse

Gebruiker
Lid geworden
18 nov 2000
Berichten
381
Hallo,
Ik kreeg van iemand een paar afbeeldingen toegestuurd maar als ik ze opsla en erop klik krijg ik de volgende mededeling :

kan bestandsheader niet lezen. Onbekend bestandsformaat !

Als ik een van de afbeeldingen als bijlage hierbij mee wil sturen wordt dit ook geweigerd daar het geen JPG of GIF bestand zou zijn.
Ook wanneer ik het bestand een andere naam geef wordt hij niet geopend en is het niet mogelijk hem hier als bijlage te versturen.
Originele naam : 102-0235_IMG_2.JPG ( hoofdletters )
Nieuwe naam : ditmar.jpg ( bijgevoegd )

Hoe kan ik hem openen ?

Vast bedankt.

Jaap.
 
openen JPG

Hallo,
Grappig, de naam is hetzelfde maar dit is niet de afbeelding die ik zou moeten hebben. Toeval ?
Hoe het mogelijk is weet ik niet maar de mijne zou een concert foto moeten zijn.
Trouwens ik zou niet weten waarom het bestand corrupt zou zijn want ik heb er 8 toegestuurd gekregen en allemaal doen ze het niet.
Jaap.
 
Kijk eens in verkenner of je onder Extra > Mapopties > tabblad Weergave een vinkje hebt staan bij "Extensies voor bekende bestandstypen verbergen"
Zo ja, haal het dan weg.
Komt er dan een extra extensie tevoorschijn?

Groetjes,

Pieter
 
openen JPG

vinkje staat er niet. Alle extenties worden dus weergegeven.
Wel toevallig trouwens dat hij de afbeeldingen onder de zelfde naam heeft opgeslagen als op je aangegeven site.
Misschien een standaard naam bij een bepaalde scanner of zo ?
Jaap.
 
Kun je eens één zo´n bestand rechtsklikken en openen met ..... kladblok en de eerste twintig tekens uit het tekstbestand dat je dan krijgt posten?

Groetjes,

Pieter
 
openen JPG

Hierbij wat eerste regels bijgevoegd.
Jaap.

   >  ^   p ¯ªJPEGogle ô 102-0233_IMG_2.JPG  ¯P ®P Z ¥@¥@   x ÿ ÿþ H H   x
  
  x š ÿà   x  H H    àKlà@   x   x  ""!ýþþ '$#&*+'#()þ*)'&$$ý%&&#"! ø þþøý÷þþþþþ%" #" "#$$#"ü þ!#"! !!ùþö þýù þþþþþ ýýý õ÷þþö þ   "#" ýýþ#!!%+-+())*)(&$#ý&ý%"! ø
 

Bijlagen

  • bronfoto.txt
    846 bytes · Weergaven: 45
openen JPG

Nog iets, wanneer ik een van de foto's probeer te openen met Xat Image Optimizer krij ik een waarschuwing :
Not a JPEG file : starts with 0x00 0x05

jaap
 
Het begin van je bestand lijkt alles te bevatten wat er hoort te staan, maar in de verkeerde volgorde.
Zoeken met de naam van het bestand leverde 4 sites op.

Een paar kon ik er openen, doch de eerste niet.
Comp vast. Herstart: Scandisk gaf als melding dat het begin van het bestand beschadigd was.
4 keer opnieuw op moeten starten.
Nu gelukt, en gelijk de temp files gedeleed.

De naam wordt door de digi-fotocamera er aan gegeven, is gewoon een volgnummer.

Dus bestand zal wel corrupt zijn.

:cool:
 
openen JPG

Beste Pieter,
Heb ik net maar even gedaan want ik denk dat we er zo niet uit zullen komen.

Evengoed heel erg bedankt.

Jaap.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan