paintshop-pro

Status
Niet open voor verdere reacties.

Luc L

Gebruiker
Lid geworden
9 sep 2001
Berichten
137
als ik een photo van 1600x1200 open en ik kies voor formaat wijzigen op 103x77 en ik sla deze op en open deze photo later opnieuw om hem vervolgens terug te vergroten op 1600x1200 word deze wazig.wat doe ik hier verkeerd,wie weet hoe dit moet?bedoeling is om de photo's te verkleinen om op te sturen met email.1grote photo lukt wel maar meerdere moeten verkleind worden want anders is het bestand te groot
 
Bij het verkleinen van de foto´s gaan er data verloren. (Anders zou het geen nut hebben en het aantal kb hetzelfde blijven) Bij het terug vergroten is daardoor de foto wazig, omdat de rest van de informatie verloren is gegaan.

Groetjes,

Pieter
 
pixels

Vooraleer je verkleint verhoog je het aantal pixels per inch/cm.
Standaard als je gaat resizen dacht ik dat deze op 72 staat maar maak hier 150 van en dan verklein je de foto.
Als je achteraf de foto vergroot is hij toch nog scherp.
:)
 
C@rlo,

Heb ik het mis of wordt hetgene dat je verstuurd dan niet veel kleiner voor wat betreft het aantal kb´s?

Groetjes,

Pieter
 
Dat lijkt mij ook. Luc, ik denk dat je het beste via File > Save As > JPEG/JFIF Compliant > Options wat met de Compression Factor kunt gaan spelen: hoe hoger de factor, hoe kleiner het bestand maar ook hoe slechter de beeldkwaliteit.

Bovendien is 1600x1200 wel ontieglijk groot (tenzij je het als desktop gaat gebruiken met die resolutie), ik zou 'm sowieso verkleinen naar 640 x 480 of 800 x 600.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan