Mail ophalen via Chello?

Status
Niet open voor verdere reacties.

ZithaM

Gebruiker
Lid geworden
4 apr 2001
Berichten
102
Sinds kort heb ik een chello-abo met natuurlijk een mailbox. Nu heb ik bij Tiscali nog een Tiscali Compleet lopen.

Kan ik met mijn chello verbinding via Outlook mijn tiscali-email ophalen? Dus een account aanmaken in Outlook? Bij de installatie van chello moesten alle andere accounts verwijdert worden en staat alleen chello erin. Als ik een account voor tiscali aanmaak en mail ophaal krijg ik een foutmelding. Via een gewone inbelverbinding ging het destijds wel (planet/tiscali).

Zitha
 
Ja kan het altijd proberen, maar meestal willen die floepers dat je inbelt met de telefoon. Dus opzeggen die hap als het niet gaat.
Misschien nog ene optie om het on-line te bekijken bij tiscali, ik weet neit of zij dit ondersteunen.
En misschien kan je dan ook je mail door laten sturen naar Chello.
 
moet normaal gesproken lukken, heb ik zelf namelijk diverse


Welke foutmelding geeft ie???

en heb je al uitgaande server(SMTP) wel: mail.chello.nl staan?? (je verstuur namelijk via chello;)

inkomende moet pop of pop3 (van tiscali) zijn
 
Leuk, als je de dokter erbij roept is de kwaal over.

Ik had mijn tiscali account aangemaakt in Outlook Express, ging in 1e instantie goed. Na opnieuw opstarten van het programma werkte het niet meer. Microsoft Outlook geprobeerd, werkte het helemaal niet.

Nu net weer geprobeerd in Outlook Express, account aangemaakt met:
inkomende mail: pop3.tiscali.nl
uitgaande mail: mail.chello.nl
Mailtje verstuurd en hij kwam aan. Programma afgesloten, mailtje gestuurd en programma weer opgestart. Mailtje kwam binnen. Een paar keer getest en alles gaat goed.

In Outlook Express werkt het nu wel, in Microsoft Outlook werkt het niet. Vreemd.

Overigens de foutmelding die ik M Outlook kreeg was: Kan geen verbinding maken met server. (Account pop3.tiscali.nl, POP3-server: 'pop3.tiscali.nl', foutnummer: 0x800ccc0e).

De reden waarom ik tiscali voorlopig wil aanhouden is de grotere ruimte voor je homepage (T50mb/Ch10mb).

Bedankt voor jullie reacties!!

Zitha
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan