CD niet afspeelbaar op PC

Status
Niet open voor verdere reacties.

HoDoA

Gebruiker
Lid geworden
19 feb 2002
Berichten
18
IK zit met een klein probleempje. IK heb de nieuwste CD van ERA aangeschaft (The Mass). Op mijn gewone stanalone dvd speler wordt de cd direct herkend en afgespeeld. Op de PC echter (WindowsXP) gebeurd er niets. Wanneer ik met verkenner naar de inhoud van de cd kijk staan er een paar onduidelijke files op. Het aantal Mb is ook veel te laag voor een normale muziek Cd. Kan iemand mij helpen om ERA uit de speakers van de PC te laten komen?
 
dan heb je dus een probleempje deze cd is dusdanig beveiligd dat hij niet met een pc af te spelen is.
 
Is er dan misschien een programma dat eerst geladen moet worden om toch de CD af te kunnen spelen?
 
kan je um niet afspelen in easy cd creator (lukte bij mij met een andere cd wel )

kzou zeggen probeer ut
 
Ik zal het proberen. Ik zal eerst even cd creator ergens vandaan moeten halen. Ik heb dat programma zelf niet. Als het lukt zal ik dat zeker laten weten.
 
Als je het makkelijk wil doen moet je PETE 1 z'n raad opvolgen en dan de cd met het progje omzetten naar mp3 en in een map zetten.

speedtouch
 
Ik zal het programma, exactaudiocopy, downloaden en gebruiken. Het is alleen wel een heel omslachtige manier om een muziek cd-tje af te spelen.

P.S. Het afspelen met CD creator lukte mij niet. Misschien dat ik iets over het hoofd zie maar geen enkel bestand dat gevonden wordt op de muziek cd levert mij maar enige muziek op.
 
Easy cd creator kan ook niet omgaan met beveiligde cd's

Je heb te maken met een beveiligde cd , het enige progje om deze te benaderen is exactaudiocopy , dit is een van de beste en ook nog freeware.

Met dit progje kan je de cd inlezen en kan je hem omzetten in mp3 en opslaan in de pc.

Als je hier weer een wav cd van maakt is de beveiliging eruit.

speedtouch
 
Sorry dat het zo lang geduurd heeft voordat ik weer reageerde. (Kleine vakantie gehad) Maar het inderdaad gelukt. Bedankt voor alle reacties.
 
Hoe heb je het nu gedaan.

Hier kunnen andere ook wat van leren en weten we ofdat de aangegeven oplossingen goed waren.

Groet;speedtouch
 
Ik heb het programma Exact Audio Copy gedownload. Met dit programma kan ik de CD al meteen afspelen. Daar ging het in eerste instantie om. Het is ook mogelijk om de audio bestanden weg te schrijven als WAV of als MP3. Mooi programma!!!!!!!!!!! Dus bij deze. Het probleempje is opgelost.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan