vragen over (MP3) Steinberg MyMP3 Pro 4.0 / Adiograbber / EncSpot / MP3Test / WinLame

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mirandaverburg

Gebruiker
Lid geworden
21 mrt 2002
Berichten
424
Hallo allemaal,

Ik heb een aantal vragen:

Ik gebruik tegenwoordig "Steinberg MyMP3 Pro 4.0" en ben daar ondanks wat onervarenheid best blij mee. De titels kunnen netjes bij de cd gezocht worden, maar ik moet dat wel steeds appart aangeven. Kan dat ook automatisch? Kan ik ook aangeven hoe het ingevuld moet worden? (eerst nummer en dan artiest of anders om, maar wel met artiest en niet alleen het nummer) Is er een handleiding (het liefst nederlands) op het internet te vinden? Kan je bij dit programma bijvoorbeeld ook de namen laten zoeken van al bestaande MP3tjes? (Er staan nog wel eens foutjes in)

Ik hoor en lees ik veel over "Audiograbber" en ben een beetje nieuwsgierig hoe de ervaringen daarmee zijn. (onder het mom van dat we bijna ook allemaal Windows gebruiken) Kan je daar ook alles mee wat met "Steinberg MyMP3 Pro 4.0" ook kan?

Verder gebruik ik tegenwoordig "EncSpot" en "MP3Test" om te kijken of de MP3tjes uit veel troep bestaat. Echter wel wat onhandig omdat ik nu 2 verschillende programmatjes gebruik. Is er een programma op de markt of het internet die alles in één keer kan controleren? Is het gebruik van beide programma's niet overdreven? "MP3Test" heeft ook geen snelkoppeling op het buraublad of bij start wat een beetje onhandig is.

Ik gebruik ook "WinLame" voor het omzetten van slechte MP3tjes wat wel goed werkt, maar niet erg snel is.

dbPawerAMP heb ik van mijn computer verbannen omdat deze bij het copieëren van een originele CD naar MP3 soms fouten maakt.

Mocht je goeie tips hebben, laat dan ff een berichtje achter. Alvast bedankt.
 
Laatst bewerkt:
De meeste programma's die jij gebruikt, gebruik ik ook en ben daar best tevreden mee. Het is wel eens omslachtig allemaal, maar ja, je bent van de straat af.
Hier nog wat leesvoer: http://www.ping.be/satcp/cd2mp3.htm
 
MP3Test" heeft ook geen snelkoppeling op het buraublad of bij start wat een beetje onhandig is.
Dan maak je er toch eentje!! Ga naar Program files/Mp3 test. Rechtsklikt op de exe en zeg: kopieren naar.....bureaublad.

Als je WinLame gebruikt heb je daarna al kwaliteit. Mp3 test hoef je alleen nog maar even op het hele album te zetten om te zien of er misschien first bad frames zijn.
Die moet je echt vervangen.

Wat heet langzaam met WinLame? Je gaat naar bed en je pc tovert ondertussen al die mp3tjes om :D

In Audiograbber kun je met Lame werken als je hem toevoegt. Er zit een database in en CDDB.
Waarom trek je er niet eens even wat tijd voor uit? Het is een leuk programma. Ook EAC waar Wajang het over heeft is een goed programma.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan