Ondertitel verslechterd de film

Status
Niet open voor verdere reacties.

Smartguy

Meubilair
Lid geworden
13 jul 2001
Berichten
7.240
Hoi,

ik heb nu een film en voor het eerst dacht ik, laat ik er eens ondertiteling onder zetten.

Op de site van wintips vond ik hoe en heb dus alles gevolgd wat ik moest doen. De laatste stap is met Tpmgencoder de ondertiteling daadwerkelijk opslaan in de film. Dit duurt lang, maar dat is normaal neem ik aan ?(anderhalf uur zoiets)

Ik speel de film MET ondertiteling af maar er klopt gewoon geen ene **** van. Het klinkt als een muziekradio uit de jaren 40. En de stemmen zijn niet gelijk aan de beelden. Maar als ik het voor de laatste stap met tpmgencoder nakijk met preview klopt het wel nog allemaal precies (goed geluid, geluid gelijk met beeld)

Someone help me please :)!
 
dat het zolang duurt is vrij normaal ja anderhalf uur valt nog erg mee sommige mensen doen er uurtje of 6 over.

gebruik eens avi2mpg daar zit decompress bij doe de film eerst eens decompressen.
er wordt dan van het geluid in de film wav gemaakt ( intern) dat codeerd wat makkelijker voor tmpg.

AVI2MPEG
 
Ok, bedankt :).

Als eerst moet ik dus avi2vcd starten? En moet ik dan bij Target Format PAL, Film of NTSC kiezen?
 
De film die ik heb is trouwens .avi als extensie.
Klopt het dat ik dan niet zie bij DVD2AVI welk type het is?
 
klik eens gewoon met rechtermuis knop er op en kijk hoeveel frames hij is.
anders ff met Gspot kijken.
 
Audio:
Duur: 1:36:35
Bitverwerkingssnelheid: 135kbps
Geluidsindeling: MP3

Video:
Framesnelheid: 23 frames/sec.
Gegevenssnelheid: 123kbps
Grootte van beeldfragmet: 24 bits
Videocompressie: XVID

Ik heb nu het bestand (de film) I.Spy.DVDRip.XViD.avi met decompress.exe verandert naar I.Spy.DVDRip.XViD_pcm.avi. (EDIT: Ik zie nu dat dit bestand veel groter is en geluidsindeling PCM heeft)

En nu kan ik dat stappenplan op jouw site weer opnieuw volgen en dan moet het goed gaan? :)
 
in principe kun je het stappen plan dan weer volgen ja alleen let wel op dat die 23 frames video inhoud dat het een NTSC film is die kun ej dus niet zomaar als PAL maken.
dan krijg je dus video en audio sync problemen. dus codeer hem echt als NTSC ( mist de standalone dvd dat ondersteunt )
 
Alles klopt nu :)
Alleen nu is de film veel, veel groter: 985.792kb

Bedankt :cool:
 
Geplaatst door Smartguy
Alles klopt nu :)
Alleen nu is de film veel, veel groter: 985.792kb

Bedankt :cool:

dt kan wel kloppen ja dat hij groter wordt.

maar als ie nu goed is : thumb:
 
Hmm, weer iets nieuws geleerd. In het vervolg niet iets anders doen op de computer als de ondertiteling eronder wordt gezet. Nu begint na 1 uur zoiets de film een stukje verder en niks klopt meer met elkaar :D :(
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan