Geluid bij DivX klinkt net als onder water

Status
Niet open voor verdere reacties.

de club

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
29 apr 2003
Berichten
4
Als ik op mijn computer (pentium II 350 MHZ, 160 mb-ram, 64 mb videogeheugen) een divX film afspeel dan is het beeld wel goed, maar het geuid bij de film klingt net als het onder water is afgespeeld (het klinkt borrelig, slechte kwaliteit). Dat is niet als je een normaal mp3-tje afspeelt, wel als je er een zware visualization bij aanzet.
Als je tijdens het afspelen van de DivX film de systeemmonitor aanzet geeft zit de processor rond de 70 procent. Hij geeft wel aan dat het werkgeheugen bijna vol staat.
Maar bij tragere computers of computers met minder werkgeheugen heb je geen last van het slechte geluid.

Kan iemand mij hier mee helpen?
 
geprobeerd

ik heb het geprobeerd, maar het werkte niet, het "borrelt" nog steeds.
 
Dus dat DivX je doet het alleen verkeerd op jouw pc en niet op een tragere? En als je het eens met een lichte speler zoals Bs Player probeert (zit ook bij die codec pack)?
 
ik heb dat ook geprobeerd, maar daar doet hij precies hetzelfde bij (net als power DVD. mediaplayer winamp 3). Het lijkt wel als de computer hoge video kwaliteit nodig heeft de computer alles naar de videokaart haalt en het geluid dan achter blijft. (geforce 2 64 mb 400mhz)
 
Ik denk zelf dat de codec wel goed is, want als ik het beeldscherm aansluit op mijn oude videokaart (4mb) dan is het geluid wel goed, moet het wel in de bios veranderen.
Zou mijn nieuwe (geforce 2)videokaart dan te goed zijn voor mijn computer (te veel energie vragen)?
 
heb er nooit iets over gehoord maar zou natuurlijk wel kunnen dat de kaart gewoon te zwaar is en dusdanig veel wegzuigt dat de rest wat achter blijft.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan