1 Fps opnemen en 30 Fps afspelen

Status
Niet open voor verdere reacties.

doesr

Gebruiker
Lid geworden
3 jun 2001
Berichten
123
Om bijv. rottend fruit / zonsondergangen / openen van bloemen in video weer te kunnen geven wil ik dat 1 frame per sec. opnemen en dat vervolgens op normale snelheid 25 - 30 frames p/s weer afspelen.

Wie kan mij tippen?
 
Welke camera gebruik je? Daar begint het meestal mee. Als daar geen mogelijkheid op zit om per frame op te nemen, dan wordt het al moeilijk.
 
Nee dat maakt niet uit. Het programma moet dat kunnen. De camera geeft alleen de beelden door en de software moet dat dan verwerken.
 
Als je dan eens aangeeft welke software je gebruikt, zou dat misschien helpen. Beetje duidelijker mag wel hoor!
 
Nou, daar ben ik dus naar op zoek. De beelden van mijn webcam komen via de video capture driver de PC binnen. En voor de verwerking ervan, in mijn geval:

opnemen 1 frame per sec.
vervolgens afspelen 30 frames per seconde

Ik heb er reeds meerdere geprobeerd:
coffee cup, active webcam, biromsoft, CVS, homewatcher, logitech-imagestudio, movementdetector qdrvins, spycast webcam, watchdog, webcam 2000, webcam 32, webcamwatcher, wintlv.

Maar geen van allen doet wat ik wens.
 
Tja, nu wordt het wat duidelijker. Je haalt via de webcam beelden binnen. Da's nou niet het meest kwalitatief goede beeldmateriaal. Voor dit soort zaken moet je toch minimaal een programma hebben dat beeldmateriaal via firewire kan binnenhalen met een videocamera. Daarnaast is een videobewerkingsprogramma nodig dat per frame kan werken en dan kom je al snel uit op Adobe Premiere of Pinnacle Edition. Allebei dure paketten die voor de gewone man niet zomaar aangeschaft worden.
 
nee ik snap al wat die wilt
hij wil bijvoorbeeld een plaatje op 1 fps af laten spelen omdat dat veel meer ruimte bespaart dan dat je een plaatje (dat toch alleen een plaatje is en stilstaat) met 30 fps kan afspelen.
ik heb geen id hoe dit kan, maar dit zou ik ook wel eens willen weten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan