Nummermelder

Status
Niet open voor verdere reacties.

Saviola

Gebruiker
Lid geworden
30 jun 2002
Berichten
793
Hallo,

Is het met een telefoonmodem mogelijk om van de inkomende gesprekken het telefoonnummer te achterhalen? Dus een soort van nummermelder op de PC?

Alvast bedankt,

Saviola
 
Nee, want dan moet de functie Nummerherkenning aanstaan in de centrale van KPN. Dan geeft de centrale bij een inkomend gesprek namelijk informatie mee over het nummer dat je opbelt. Als die functie niet aanstaat, is het onmogelijk voor de pc om het nummer te achterhalen.
 
Geplaatst door Lekkere Kwal
Nee, want dan moet de functie Nummerherkenning aanstaan in de centrale van KPN. Dan geeft de centrale bij een inkomend gesprek namelijk informatie mee over het nummer dat je opbelt. Als die functie niet aanstaat, is het onmogelijk voor de pc om het nummer te achterhalen.

OKe. En zo werkt het bij een 'normale' nummermelder ook?
 
Geplaatst door Saviola


OKe. En zo werkt het bij een 'normale' nummermelder ook?

Ja, zo werkt een normale nummermelder ook..
 
Als het bij KPN aanstaat kan het wel (kost iets van 2,50 euro per maand). Er zijn programma's die als nummermelder op de pc werken. En ik kan het weten want op mijn werk hebben we dat. Die vertelt meteen wie er belt.
 
Met een analoge (normale) telefoon lijn, kan het als je een modem hebt die het zogenaamde caller id ondersteund. Met een ISDN modem kan het altijd.

Groetjes Erik Rothuis
 
Ik weet genoeg :) Iedereen bedankt voor zijn reactie.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan