Ondertiteling

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bandjee

Gebruiker
Lid geworden
6 apr 2003
Berichten
379
hallo,

bestaat er een programmatje waarmee ik zelf ondertiteling voor een film kan maken?

groet Bas
 
Dank je voor de link Caspar107, maar dat helpt me niet echt verder vermits ik die programma's al heb en uitleg meerendeels al ken.
Het probleem is niet dat ik geen ondertiteling onder film kan maken of synchroniseren of whatever, maar dat ik bv een tekstbestand (.txt of .doc) zelfgemaakt heb, dus zelf vertaald, plus een filmpje en dat ik dat tekstbestand tot een ondertiteling bij dat filmpje wil maken.
Dat kan ik eigenlijk niet vinden op die site, maar dat ligt waarschijnlijk aan mij dus wil je aub zo vriendelijk zijn om me even te vertellen waar ik moet zoeken? :eek:
Dit klinkt nogal gemakzuchtig, maar dat is zeker mijn bedoeling niet..
 
Ben er zelf net een beetje mee aan de slag gegaan, ben nog niet zover dat ik de ondertiteling eronder zet. Maar waarom een tekstbestand? Je kan de ondertitel files zo downloaden op www.ondertitels.nl
 
Niet van mijn bestand, het is namelijk geen lange film, maar iets heel kleins.
En bijvoorbeeld filmpjes die je ZELF maakt daar ga je ook nooit ondertitels van vinden denk ik, hoop ik :D
 
Geplaatst door Ulrike
Niet van mijn bestand, het is namelijk geen lange film, maar iets heel kleins.
En bijvoorbeeld filmpjes die je ZELF maakt daar ga je ook nooit ondertitels van vinden denk ik, hoop ik :D

Nee dat lijkt me niet nee, maar ja, dat had je ook nog niet verteld:D . Moet je het antwoord dan ook schuldig blijven.
 
Awwww, wel, dank je voor je reacties anyway Caspar107 :)
Ik heb iemand gemaild van zulk een site die online ondertitels beschikbaar stelt, met de vraag of die me kan uitleggen hoe hij die bestanden nu juist maakt.
Nu maar hopen dat hij me wil helpen (ondertussen is het natuurlijk een uitdaging voor me geworden hehe).

~groetjes
 
Dank je Tazman, dat programma'tje kan het inderdaad :) Het is een kleintje, maar dat maakt het ook makkelijk te gebruiken en de 'Help' sectie moet zeker niet onderdoen voor grotere programma's.

Als je een ondertiteling zelf wil maken moet je een tekst hebben (best een nieuwe lijn beginnen bij elke nieuwe regel als je ze intypt, is makkelijker voor als je de tijd moet toevoegen) en natuurlijk de film file.
SubCreator doet misschien wat moeilijk in het begin in verband met de extentie van de film file, maar probeer dan eerst, zoals ze zelf voorstellen, om in de Video Engine Settings een andere optie te kiezen. Als dit niet helpt, gebruik dan een converteerder om de file te converteren.
Als het goed is heb je dan dus een film file open in SubCreator en de tekst in het witte vakje onder de movie-display.
Dan moet je maar eens in de Help sectie gaan kijken naar verdere instructies, of in de bijlage die ik toegevoegd heb (gekopieerd uit de Help sectie, ik dacht dat het misschien makkelijker was als ik dit er ineens bijzette :))

Met deze info zou het je moeten lukken om succesvol een filmpje met zelfgeschreven ondertiteling te verkrijgen. :)

~greets
 

Bijlagen

  • subtinstruct.txt
    2,3 KB · Weergaven: 17
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan