Kan internet niet meer delen met router

Status
Niet open voor verdere reacties.

stim

Gebruiker
Lid geworden
27 apr 2003
Berichten
12
Na een router te hebben gekocht (een E-tech DSL/Cable Router RTBR03) hadden we twee weken veel plezier van het internet. Maar daarna stopte alles ermee. En na veel geprobeer las ik in de handleiding waneer zo'n rood lampje continu aanstaat er iets mis is met de router. Ik heb toen een nieuwe gekregen. Maar nu krijg ik het niet voor mekaar om het internet op te komen. We kunnen wel bestanden delen. Maar we doen iets fout. Na alle mogeleijk manieren weten we het echt niet meer. Wie zou ons alstublieft kunnen/willen helpen?

Instellingen:
pc1(Windows ME) en pc2 (Windows 98):
Op de netwerkkaart het volgende:
IP-adres: automatisch verkrijgen
en verbinding met netwerkmedia detecteren aangevinkt
WINS-configuratie: uitschakelen
Gateway; Leeg
DNS-configuratie: uitschakelen

Router:
We hebben Hier het volgende ingevuld:
WAN MAC: hier is het MAC adres van de kabelmodem (schijnt niet te kloppen, maar wat wel in te vullen??)
Routers local Network IP address: 192.168.1.1
Subnet Mask: 255.255.255.0
Specify an ip-address aangeklikt:
IP-adres: Het ip-adres gekregen van onze provider
Subnetmask: De subnetmasker gekregen van onze provider
Default gateway: De standaard gateway gekregen van onze provider
DNS-1: De voorkeurs DNS gekregen van onze provider
DNS-2: De alternatieve DNS gekregen van onze provider
DHCP setting:
Enable dynamic IP address
Staring IP-adress: 192.168.1.100
Number of users: 2
Login:
Dynamic or static ip-address aangeklikt
Username: xxxxx(Prive)
Geen password aangezien er een vasco token in het modem zit die dit doet

Modem:
Com21 ComPORT Cable Modem

Tim
 
Bij wanmac moet je niet het macadres van je modem klonen maar die van je netwerkkaart (als je dat al moet doen--> chello?)
 
Nee het is van OPRIT een kabelinternetdienst van de Rijks Universiteit Groningen. Maar er zijn twee netwerkadressen aanwezig, 1 in pc1 en 1 in pc2. Deze hebben volgens mij een verschillend adres. Ik hoorde nl dat je deze kunt zien door in een dos-box IPCONFIG /ALL in te tikken. Nou ik krijg dan geen bruikbare informatie te zien. Via WINIPCFG zie ik wel een adapteradres maar deze zijn verschillend voor beide netwerkkaarten. Ook heb ik deze beide al uitgeprobeerd. (Op de router kan maar een WAN MAC adres worden ingevuld).
 
ja volgens mij wel. Want wanneer ik dat niet doe dan dan geeft de router in het setup menu een foutmelding. Ook wanneer ik de default settings van de router gebruik, dan werkt het niet.
 
Dan zou je kunnen proberen om het fysiek adres (is mac adres van je netwerkkaart) van de netwerkkaart die je van oprit hebt gekregen om die in de router in te voeren
 
Heb de netwerkkaart zelf gekocht. Maar hoe zou ik dat fysiek adres dan kunnen vinden??

(Alvast bedankt voor de wel ontzettend snelle reacties)
 
Start, uitvoeren en msconfig intypen en dan op OK klikken. Maar of dat de oplossing is?

Maar als je toch daar bent wat voor een ipadres krijgen je pc's?
 
pc 1 heeft ip-adres 192.168.1.100 gekregen door de router. en pc 2 heeft 192.168.1.101 gekregen. Trouwens bij msconfig zie ik geen adressen ook geen ip-adressen (bij winipcfg wel).
 
oeps :eek: moest ook winipcfg zijn

Wat misschien eerst een goede optie is is je router resetten. In heb boekje wat je erbij hebt gekregen staat dat wel
 
Helaas, helaas, dit hebben we al geprobeerd. Onze vingers zijn intussen zwart van het doorbladeren van het boekje. Trouwens nog bedankt voor mscinfig, nu kunnen we alee vervelende opstartbestandjes er nuit gooien. Wat zou er buiten het mac adres nog meer fout ingesteld kunnen zijn ??
 
Heb je van oprit ooit een iets gekregen van een pcnaam die je in je in moest voeren in je pc om je zo op het netwerk bekend te maken? Want dat kom ik niet tegen in je configuratie
 
En heb je die ook ingevoerd in de router?
 
Ja. Alleen nog even over die WAN MAC adres. Ik begrijp nog niet hoe het nou zou kunnen dat je hier het adapteradres van een van die netwerkkaarten zou moeten invullen. Dan zou het toch ook zo zijn dat een van de twee computers niet het internet op kan, of zie ik dat allemaal verkeerd.
 
Zou je wel zeggen. Chello heeft modems erbij als je daar een router achterzet je het macadres van de netwerkkaart moet kloonen. Maar lijkt met bij OPRIT niet van toepassing.

Na het resetten van je router krijg je dan ook nog een melding dat het macadres niet goed is?
 
Nee, ik heb zoiezo geen melding gekregen dat dit fout is, alleen waneer je probeert niets in te vullen dan geeft de router in het setup menu een foutmelding. Maar ik weet ook niet of dit het probleem is, het zou natuurlijk ook iets anders kunnen zijn. Maar ik heb echt totaal geen idee wat het zou kunnen zijn. Dit probeer ik dan ook maar als laatste redmiddel. Anders gaat die router de deur uit en komt er een switch of hub het huis in. Maar ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat het niet kan lukkken. Kijkend naar alle andere reacties op alle forums, zie ik dat iedereen er uiteindelijk wel uit komt.
 
Sinds een week heb ik ook een router, in het boekje staat dat de router geconfigureerd moet worden wat ik dus gedaan heb. Het resultaat: geen internet, dus de pc uit, kabelmodem gereset, pc aangezet, stekkertjes weer in de router geduwd en gaan met die banaan :)
Ik zou zeggen probeer het eens.
 
Heb je misschien de blauwe uitvoering van de router?

Heb zelf ook een etech en toen ik hem configureerde stond er een macadres in de router en die heb ik gewoon laten staan.

Het enige wat ik eigenlijk gedaan heb is de pcnaam overgenomen die ik van @home heb gekregen
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan