2 CD's kopieren

Status
Niet open voor verdere reacties.

beemer_fan

Gebruiker
Lid geworden
10 mrt 2003
Berichten
245
'Middag iedereen

Ik heb hier bij me thuis een PC met 2 CD-spelers (1 lezer en 1 brander) en gebruik Nero 5.5.

Voor in de auto wil ik graag een deel CD's maken met alleen de beste liedjes van de CD's die ik heb. Dus liedjes van de CD halen en samen brangen op 1 CD.

Om de liedjes dus eerst van de CD naar de hard disk te kopieren, welk programma moet ik daarvoor gebruiken?
 
met windwows media player kan het ook gewoon.
 
Domme vraag / opmerking van mij :

waarom zou je ze eerst middels (vreemde) software naar je hdd willen kopieren ?

Als je Nero gebruikt en je kiest voor het compileren van een audio cd, dan begin je met de eerste cd waarvan je 1 of meerdere tracks wil hebben. Je sleept ze van het rechter venster naar het linker venster en vervolgens pak je zo alle cd's waarvan je 1 of meerdere tracks wilt hebben.

Allemaal gedaan en de groene tijdbalk van Nero geeft aan dat de toekomstige cd vol is ?

Kies voor "burn" en voila, je eigen gemaakte / samengestelde cd wordt door Nero gemaakt..................
 
Geplaatst door gast0225
Domme vraag / opmerking van mij :

waarom zou je ze eerst middels (vreemde) software naar je hdd willen kopieren ?

Als je Nero gebruikt en je kiest voor het compileren van een audio cd, dan begin je met de eerste cd waarvan je 1 of meerdere tracks wil hebben. Je sleept ze van het rechter venster naar het linker venster en vervolgens pak je zo alle cd's waarvan je 1 of meerdere tracks wilt hebben.

Allemaal gedaan en de groene tijdbalk van Nero geeft aan dat de toekomstige cd vol is ?

Kies voor "burn" en voila, je eigen gemaakte / samengestelde cd wordt door Nero gemaakt..................

Waarvan leest ie ze dan? je kan tocvh niet 10 verschillende cd's tegelijk in je cd player doen? :D
 
Da's nu net de grap,

Nero is zodanig "goed" dat 'ie ze tijdens de "sleepactie" van het rechterdeelvenster naar het linker deelvenster, reeds "ript" en opslaat in een tijdelijk bestand. Je hebt dus in het geheel geen "derden"software nodig. :D
 
Geplaatst door gast0225
Da's nu net de grap,

Nero is zodanig "goed" dat 'ie ze tijdens de "sleepactie" van het rechterdeelvenster naar het linker deelvenster, reeds "ript" en opslaat in een tijdelijk bestand. Je hebt dus in het geheel geen "derden"software nodig. :D

Is dit zo? gaat dat wel snel dan zeg. :D

En als je alleen easy cd creator hebt? :D
 
Voor je laatste vraag was ik al een beetje bang ;) :D

toen ik nog met Windows '95 werkte had ik Easy CD Creator versie ??? (weet ik veel). Als ik op de "Nero" manier wilde compileren dan moest ik een stuk of 10 originele cd's bij mijn computer leggen en tijdens het branden moest ik constant "wisselen" met CD's in de cd-speler. (Dat werkte dus niet echt soepel........)

Sinds ik Nero heb hoeft dat niet meer.

Samengevat komt het erop neer dat als je (bijv.) van 10 originele cd's een of meerdere tracks wilt hebben, je uiteindelijk het linker deelvenster van Nero vol hebt staan met -reeds door Nero geripte- tracks, je uiteindelijk gaat branden zonder dat er zelfs maar 1 cd in je cdspeler / dvdspeler zit.
 
Geplaatst door gast0225
Voor je laatste vraag was ik al een beetje bang ;) :D

toen ik nog met Windows '95 werkte had ik Easy CD Creator versie ??? (weet ik veel). Als ik op de "Nero" manier wilde compileren dan moest ik een stuk of 10 originele cd's bij mijn computer leggen en tijdens het branden moest ik constant "wisselen" met CD's in de cd-speler. (Dat werkte dus niet echt soepel........)

Sinds ik Nero heb hoeft dat niet meer.

Samengevat komt het erop neer dat als je (bijv.) van 10 originele cd's een of meerdere tracks wilt hebben, je uiteindelijk het linker deelvenster van Nero vol hebt staan met -reeds door Nero geripte- tracks, je uiteindelijk gaat branden zonder dat er zelfs maar 1 cd in je cdspeler / dvdspeler zit.

Is dit trouwens legaal?
 
ja, mits je het van originele cd's haalt (je eigen cd's) Je hebt er immers al de rechten voor betaald.
 
Dat is tof om te weten.

Ik heb daaraan gedacht, maar dacht, nee, dat zal wel niet. En heb het dus niet geprobeerd, omdat ik geen CD wou weggooien.... ;)

Ga het straks in ieder geval eens doen.

Mercikes iedereen
 
Werkt perfect!!

Ik heb liedjes van 4 CD's tegelijk op 1 CD gebrand. Enkel de laatste originele CD lag nog in de brander, maar alle liedjes werden perfect gebrand.

Mercikes.
 
Geplaatst door gast0225
ok,

en zelfs die laatste cd had je eruit kunnen halen :D

Dit wist ik ook niet maar is inderdaad een zeer handige tip! mooi, bedankt, en hiermee is de vraag waarschijnlijk ook opgelost?
 
misschien nog een tip, dat scheelt je een cd'tje :( ik heb er zojuist een verknald :evil: :evil: :evil:

binnen Nero bestaat de mogelijkheid om het volume van tracks aan elkaar aan te passen (handig wanneer tracks van verschillende cd's komen en het volume van de ene cd is harder / zachter dan van die ander).

Echter, ik had er nog nooit mee geexperimenteerd (tot een uur geleden......). Nero stelt het volume standaard in op waarde 20. Als je alle tracks naar het linker deelvenster hebt gesleept en je selecteert ze vervolgens allemaal, dan ga je naar de "filters". Ik wilde het volume op waarde 45 hebben (90 of zo is het maximum). Ik stelde dus 45 in en brandde de 20 tracks naar een cd'tje. Bij het afdraaien van de zojuist gebrande CD klonk het geluid (op normaal volumeniveau) alsof het veel te hard stond, het kraste / sloeg over, geen gehoor dus, CD in de prullenbak.

Tip : ga dus NIET naar waarde 45 maar blijf er een veilig eind onder, misschien moet je de standaard waarde van Nero (20) wel accepteren voor alle tracks.

Ik ben :evil: , maar heb wel weer wat geleerd :D
 
Je zou ook nero kunnen verwijderen en easy cd creator 5 platinum eropzetten die kan iets op je pc oplaten slaan en branden en meer
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan