Zijn films van goede kwaliteit?

Status
Niet open voor verdere reacties.

wimbre

Gebruiker
Lid geworden
27 mrt 2001
Berichten
588
Hallo,

Ik hoor tegenwoordig reklames dat mensen films downloaden e.d.

Ik heb daar nog geen enkele ervaring mee maar ik wil daar toch wel eens meer van weten.

Vragen:
1. Zijn er films met nederlandse ondertiteling voor mijn kinderen?
2. Zijn dit erg grote files en hoelang duurt zo'n download?
3. Hoe is de kwaliteit?

BVD

Wim
 
Er zijn wel films met nederlandse ondertiteling te vinden ja. De kwaliteit is erg afhankelijk van hoe groot de file is. Voor een goede kwaliteit film ben je toch wel zo'n 1500 mb kwijt ben ik bang, de download duurt dus wel eventjes
 
Geplaatst door Robbert1978
Er zijn wel films met nederlandse ondertiteling te vinden ja. De kwaliteit is erg afhankelijk van hoe groot de file is. Voor een goede kwaliteit film ben je toch wel zo'n 1500 mb kwijt ben ik bang, de download duurt dus wel eventjes
uhm...niet allemaal
ik heb ook films van mooi 699 mb...dvd rip ;)
 
Hallooooooooooooo zeg !!

1500MB?? Dat duurt 3 weken.

Kun je dan niet beter naar de bios gaan? Dan heb je geen frustraties e.d.
 
Geplaatst door wimbre
Hallooooooooooooo zeg !!

1500MB?? Dat duurt 3 weken.

Kun je dan niet beter naar de bios gaan? Dan heb je geen frustraties e.d.
heb je telefoon internet ofzo? dan kun je idd beter naar de bios gaan, of aan kennis vragen (die kabel heeft) of die de film voor je wil downen
 
Geplaatst door aaajeetee

uhm...niet allemaal
ik heb ook films van mooi 699 mb...dvd rip ;)

700 mb is ***kwaliteit, in een klein schermpje ziet het er misschien nog wel uit, maar als je het fullscreen laat zien ziet het er gewoon niet meer uit, laat staan als je het op cd brand en op je dvdspeler af gaat spelen.
 
Maar beter dan vhs kwaliteit hoef je niet te verwachten hoor, dan ben je wel wat meer dan 1500 mb kwijt
 
Ik heb kabel (Chello) maar hoe weet je dan dat de film een goede kwaliteit heeft?
 
Zelf heb ik ook films van 700 - 800 mb die op fullscreen breedbeeld er zeer strak uitzien dus de redenering dat het (piep)films zijn moet ik toch tegenspreken

Wimbre,

Het is in de regel wel zo hoe groter de file hoe beter de kwaliteit maar zoals ik hier boven neer gezet heb kunnen 'kleine' files ook goede kwaliteit hebben.
 
een goeie kwaliteit film praat je over Svcd en die zijn gemiddeld 800 mb per cd vaak 2 cd maar ook in 3 cd versie.
1 en ander is afhankelijk in wat voor kwaliteit de film geript is hoe hoger de video bitrate hoe betere en scherper de film, daar staat tegenover dat de film wel groter wordt ( 3 cd )

vcd is ook vaak nog van zeer goeie kwaliteit en meestal ook 2 cd.
de keuzen tussen vcd of svcd is afhankelijk of de stand alone speler het aan kan.

700 mb divx films zijn vaak ook van zeer goeie kwaliteit en makkelijk zelf om te zetten naar vcd / svcd

vcd is te vergelijken met vhs
Svcd is te vergelijken met Super vhs en benaderd akelig goed dvd kwaliteit.

de meeste films zijn met met subt of kinder films nl gesproken.
evt kun je onder een goeie divx rip zelf de subt gaan zetten.
er zijn dus zat mogenlijkheden.

gemiddelde download van een Svcd 2 cd duurt hier ± 6 uur ( adsl basic 756 kb downstream)
 
Laatst bewerkt:
Ik heb allemaal dvd-rips van 600 tot 800 mb.
Downloaden duurt met breedband zo'n 10 uur ('S avonds aanzetten en 's morgens klaar)

{edit mod} afbeelding maar verwijderd is niet de bedoeling in dit topic te gaan vermelden hoeveel je er hebt ;) {/edit mod}

@ mod: Zullen we dan maar een nieuwe topic daarover openen? :D ;)

{mod} laten we dat maar niet doen zie eerlijk gezegt het nut niet van zo'n topic voor je het weet moeten we waarschuwingen uitdelen voor zaken ;) {/mod}
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Geplaatst door Robbert1978


700 mb is ***kwaliteit

Ben ik het niet mee eens. Ik heb zoveel films van rond de 700 mb en die zijn allemaal van een prima kwaliteit, ook als ik ze op mijn tv-scherm bekijk. Natuurlijk is een dvd-rip die verdeeld is over 2 cdroms nog beter.
 
Geplaatst door Robbert1978


700 mb is ***kwaliteit, in een klein schermpje ziet het er misschien nog wel uit, maar als je het fullscreen laat zien ziet het er gewoon niet meer uit, laat staan als je het op cd brand en op je dvdspeler af gaat spelen.
ben ik het ook niet mee eens...
de films die ik heb (sommige van 2 cd's) zijn ook in fullscreen nog goed...(bijv 8 Mile is 699mb....goeie kwaliteit)
 
Bij een bekend p2p program staan de film onder. slecht, gemiddeld of uitstekend. en met een juiste afstelling duurt het een uurtje om hem binnen te halen.
 
Geplaatst door rafstal
met een juiste afstelling duurt het een uurtje om hem binnen te halen.

een uurtje ??? dan moet je toch wel een beestachtige verbinding hebben om 700 mb in een uur naar binnen te halen.
 
Ja een snelle verbinding. en de verborgen schatten van K. te lezen in tips en trucs van maart.
 
Geplaatst door rafstal
Ja een snelle verbinding. en de verborgen schatten van K. te lezen in tips en trucs van maart.

dan lijkt een uur me nog heel sterk ??

hier staat ie stabiel met 85Kb ( 768 kB ) te downen en dan haal ik op zijn snelste het in 5 a 6 uur met constant die 85 Kb.
 
Nou ja. misschien tien minnuten langer. heb net X men binnen 541 mb. het duurde zon anderhalf uur. groet rafstal
 
Ik denk dat er nu wel erg van het originele topic afgegaan wordt.

Topic was uiteindelijk niet bedoelt om te patsen hoe snel je wel niet een film binnenhaalt
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan