WinXP Geen internet op client

Status
Niet open voor verdere reacties.

twalter

Gebruiker
Lid geworden
12 okt 2002
Berichten
18
Ik heb twee computers verbonden met een hub.
De twee zien elkaar in het netwerk doch ik kan geen verbinding maken met het internet op de client.
Op de twee comp. staat winXP.
Heb ook al gebrobeert met de wizart en de instaldiskette.Kan er iemand mij enkele tips geven?
 
Leg eerst eens uit hoe je netwerk eruit ziet en hoe je het internet wilt delen
 
Mijn 'server' computer is verbonden met internet met een adsl verbinding.
Ver heb ik dan twee netwerkkaarten, één voor het internet en de tweede voor het netwerk.
Ik heb eerst XP geinstaleerd op de server,een netwerkdiskette gemaakt en daarna xp op de client doen draaien. De configuratie heb ik dan gedaan met die diskette.Wil je nog iets weten?
 
Beste Mario

Bedankt voor je reactie.
Ik heb die pagina's ff doorgenomen en mijn 2 pc's een IP adres gegeven, internet gedeeld enz..

Op de client zie ik dat er een internetverbinding is met de hoofdpc, doch wanneer ik IE start krijg ik de mededeling 'server niet gevonden'Heb je soms nog een tip?
 
Misschien staat er nog een andere verbinding in het lijstje op de client pc? Check de instellingen van ie ff anders.
 
Ga eens naar extra, internet-opties en dan naar tabblad verbindingen. Daar moet staan (puntje ervoor) nooit geen verbinding kiezen
 
Het puntje staat ervoor en er is geen andere verbinding voorzien.
 
Je zegt dat je een ipadres aan de 2e pc hebt gegeven maar heb je de default gateway en dns ook ingevuld?

Zet er anders even geen ipadres in maar laat die pc een ipadres krijgen
 
Ook geprobeerd, geen resultaat.
Als ik naar internet-optie's - verbinding - Laninstellingen ga moet er daar iets aangevinkt worden of niet?
 
Daar hoeft niks te staan.

Als je op je 2e pc ipconfig /all doet wat voor info krijg je dan?

Heb je misschien een firewall draaien? En de interne firewall van xp uitstaan?
 
Beste Mario,

Heb eidelijk de oplossing gevonden.
Ik had internet gedeeld op de verkeerde Lan-verbinding.
Hartelijk dank voor uw medewerking.

Tot ziens,
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan