Wijzigen Lease Periode

Status
Niet open voor verdere reacties.

lnwortel

Gebruiker
Lid geworden
22 okt 2002
Berichten
45
Op mijn interne netwerk zijn 3 computers met XP en eentje met WIN98 aangesloten met alle daarbij DHCP
Vrijwel iedere maand moet ik mijn netwerk resetten omdat een van de computers time-out problemen geeft bij het ophalen van de mail.
NU zie ik bij de eigenschappen van de netwerk verbindingen dat de lease periode maar 1 maand geldig is. Volgens de help info moet deze periode op oneindig gezet kunnen worden met het commando "set lease -1",
echter dit lukt niet.
Weet iemand een andere oplossing hiervoor zodat ik niet iedere maand hoef te resetten.
Alvast bedankt voor de moeite
Luigi
 
Wat voor een netwerk heb je, en worden de ip adressen toegewezen door een server of een router? In het laatste geval moet je de instellingen in de router veranderen, je kunt daar de leaseduur op unlimited zetten. Heb je een server, dan moet je in de scope opties de leaseduur aanpassen naar een langere periode of unlimited.
 
Ik heb een netwerk via een router (NEXIP)
Ik heb de documentatie hiervan doorgespit, maar niets over het aanpassen van de lease periode.
Ook als ik via mijn config scherm naar de router ga, zie ik geen enkele instelling die hierover iets zegt.
Of ..... ik snap er geen bal van.
Misschien heb je nog een suggestie?
Thanks
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan