DC-10 Plus en Adobe Premiere

Status
Niet open voor verdere reacties.

Caspar107

Meubilair
Lid geworden
2 dec 2001
Berichten
8.121
Weet iemand toevallig hoe je Adobe Premiere 6.5 aan de gang kunt krijgen met een DC-10 Plus capture kaart?
Schijnt te kunnen maar ik kom er niet uit.
 
Nou ik wil wel reageren hoor. Ben pas op deze helpmij terecht gekomen .

Wat jij wilt gaat dus niet met de DC10 kaart. Met de DC30 kaart gaat het wel. Deze wordt ondersteunt door Premiere.

Wel kun je het volgende doen:

capture eerst je bestanden met behulp van de DC10 kaart. sluit vervolgens het Pinnacle programma af en start vervolgens Premiere op.

Ga naar de directory waar je het ingelezen bestand hebt opgeslagen en lees dat vervolgens in Premiers in. Dan kun je het bewerken en vervolgens weer wegschrijven. Als je nog met win 98 werkt, moet je opletten dat het niet groter dan 2Gb wordt, anders kan er een probleem ontstaan dat Premiere aangeeft dat er niet genoeg ruimte op de schijf is om het op te slaan. (ongeveer 8 minuten video)
 
Ik heb al het één en ander zitten proberen, maar het binnenhalen in Premiere gaat ook niet, ben dus maar gewoon aan de slag gegaan met het Studio 8 programma.
 
Het binnenhalen in Premiere gaat wel, alleen moet je het als file importeren. Ik gebruik Premiere zelf niet meer, maar het kan wel.
 
Als file importeren? Nou ik heb van alles geprobeerd, maar hij blijft zeggen dat het een ongeldig bestandsformaat is ofzo.
 
Als het bestandformaat AVI is, moet Premiere er mee overweg kunnen.
 
Ik zelf werk ook met Studio 8 en ik vindt het een heerlijk programma voor een videoamateur zoals ik. Maar goed hier stelt iemand dezelde vraag, en daar adviseren ze deze site eens door te nemen.
 
Even gekeken naar de door Huijb aangegeven site waar hetzelfde probleem uit de doeken wordt gedaan en ik denk dat jou probleem ligt in het feit dat je waarschijnlijk met vrij nieuwe programma's werkt die kennelijk niet meer met elkaar overweg kunnen.

Ik heb in het verleden gewerkt met studio DC10+ versie 1.06 en Adobe premiere versie 5.1.

Omdat je toch analoog werkt, heb je Adobe premiere 6.5 niet nodig, tenzij je natuurlijk ook digitaal wil gaan werken, maar dan heb je aan studieo DC10 niets meer. Deze combinatie kan wel de door mij aangegeven methode aan. Het verhaal van de DC30 driver installeren heb ik indertijd ook geprobeerd, maar dat lukte bij mij niet.
 
Caspar wat je ook nog kan proberen is om eerst Adobe Première te installeren en daarna de software van de DC10 capture kaart.
 
Ik zal er nog eens naar kijken, in ieder geval bedankt voor de moeite. De vraag is voor mij opgelost.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan