Van Quicktime naar Mpeg

Status
Niet open voor verdere reacties.

AJd

Gebruiker
Lid geworden
22 apr 2003
Berichten
247
Wie kan mij vertellen of er een conversie programma bestaat om quicktime moviefiles om te zetten naar Mpeg files???? Het kan niet met windows media encoder of tmpg encoder. Die geven allebei aan dat het te converteren bestand niet door de software wordt ondersteund.
 
het kan met een plugin voor tmpgencoder.
 

Bijlagen

  • quicktimereader_tmpg.zip
    40,2 KB · Weergaven: 21
Ik heb de plugin geinstalleerd en tmpg herkent nu inderdaad de mov files. Ik heb er alleen 1 geconverteerd maar de kwaliteit van de Mpeg is belabberd, geen geluid een trillend beeld met allemaal felgekleurde vlekken die door het beeld springen.
 
het zou kunnen dat het mov gewoon niet van beste kwaliteit is.
 
De filmpjes zijn inderdaad niet al te best. Ze zijn gemaakt met een digitale fotocamera die ook korte filmpjes kan opnemen. Ik heb nu de filmpjes geconverteerd met WinMPG video convert. Deze maakt van de mov files een avi. De kwaliteit van het beeld is zo goed als het origineel alleen ontbreekt het geluid. Daarbij is het een demo die max 5 minuten film converteert. Nu heb ik een hele verzameling van die korte filmpjes die ik ook goed kan gebruiken zonder geluid dus hiervoor voldoet dit programma wel. Maar als iemand mij aan een volwaardig porgje kan helpen dan graag.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan