Formulier verbonden aan Mysql?

Status
Niet open voor verdere reacties.

starsearch

Gebruiker
Lid geworden
30 nov 2002
Berichten
75
Hallo,

Kan iemand mij met het volgende opweg helpen? Ik heb een site (http://www.starsearch.nl) en daar kunnen mensen zich inschrijven als lid. Nu nog komen de formulieren per mail binnen. Die plaats ik vervolgens in acces handmatig. Maar dat begint een tijdrovend werkje te worden. Ik zou graag willen dat ze in mijn mysql-database worden opgenomen. Welke acties moet ik hier voor ondernemen?
Mijn provider is www.meesterlijk.nl.

Ik hoop snel van iemand te horen...

Groetjes Debby

:thumb: :D :love:
 
PHP:
              <?php 
		  mysql_connect("localhost", "gebnaam", "wachtwoord");
			mysql_select_db("databasenaam");
					
			
			
			$query = mysql_query("INSERT INTO tabelnaam (naam, email) VALUES ('{$_POST['naam']}', '{$_POST['email']}')");
				
print ("Gegevens ingevoerd"); 

			
?>

Bij mysql_connect de connectie gegevens invoeren. Bij mysql_select_db de naam van de database. Tabelnaam vervangen door de naam van de tabel. Wat je wilt gaan wijzigen staat in (naam, email). Na VALUES de waarden die erin moeten worden geschreven.

'{$_POST['naamvanveld']}' Bij naamvanveld dus de namen van de velden die je in je formulier gebruikt.

ps. Ik heb dit even snel gedaan, ik moet zo weg. Als je het niet begrijpt horen we het wel :)
 
Ik ga het gewoon proberen

Moet ik die php code plaatsen in het formulier? Of moet php appart een een ander document?

Alvast bedankt...
 
Re: Ik ga het gewoon proberen

Geplaatst door starsearch
Moet ik die php code plaatsen in het formulier? Of moet php appart een een ander document?

Alvast bedankt...

Je kan het opslaan als bv. verstuur.php. Het formulier laat je dan d.m.v. action="verstuur.php" het script oproepen.
 
Nog snel effe vraagje

Theoretisch snap ik de verbanden, maar nog 1 dingetje niet... Hoe leg ik de connectie met mijn database qua gegevens. Dat b.v. voornaam ook in het veld voornaam komt in de database.
Ik wilde hier de htmlcode van mijn formulier plaatsen zodat je beter inzicht kon krijgen maar dan begint ie hier een beetje raar te doen. Ik hoop dat jullie het toch snappen. Ander kun je kijken op mijn site naar de bron.


Alvast bedankt!

:love:
 
Laatst bewerkt:
Je moet in de database een tabel aanmaken. Die noem je bv. leden. Hierin maak je alle velden (met PHPMyAdmin, vraag anders je host) aan die je nodig hebt. Dus wat wil je opslaan? Naam, adres e-mail adres etc. Die velden moet je dan aanmaken.
 
php

Goed... ik ga er nu aan beginnen en stuit gelijk weer op een vraag. Hoe zorg ik voor een uniek id-nummer per lid?

:love:

Debby
 
Re: php

Geplaatst door starsearch
Goed... ik ga er nu aan beginnen en stuit gelijk weer op een vraag. Hoe zorg ik voor een uniek id-nummer per lid?

:love:

Debby

Je maakt een veld aan die 'id' heet. Als een nieuw lid zich aanmeld laad je de hoogste waarde voor id op dat moment uit de database en tel je er 1 bij op.

PHP:
			$query2 = mysql_query("SELECT id FROM tabelnaam ORDER BY id DESC");
			$nr = mysql_fetch_array($query2, MYSQL_ASSOC);
            $id = $nr['id'] + 1;

De nieuwe waarde voor id stuur je mee.
 
id

Moet deze boven de code die je me eerst hebt gestuurd of eronder of maakt dat geen bal uit?

:love:

BTW ik ben er dankbaar voor je hulp... ik ben vollop bezig en heb er helemaal zin in gekregen! Ik hoop niet dat ik te veel zeur...

Debby
 
PHP:
              <?php 
          mysql_connect("localhost", "gebnaam", "wachtwoord");
            mysql_select_db("databasenaam");

$query2 = mysql_query("SELECT id FROM tabelnaam ORDER BY id DESC");
            $nr = mysql_fetch_array($query2, MYSQL_ASSOC);
            $id = $nr['id'] + 1;
                    
            
            
            $query = mysql_query("INSERT INTO tabelnaam (naam, email, id) VALUES ('{$_POST['naam']}', '{$_POST['email']}', '$id')");
                
print ("Gegevens ingevoerd"); 

            
?>

Zo is hij goed. Onthoud wel dat het bovenstaande script niet af is. Je moet het zelf aanpassen.

Je zeurt niet hoor :) Is voor mij ook een goede oefening. Ik ben hier zelf ook nog niet zo lang mee bezig.
 
Oke

Okiedokie... dat snap ik nu... ik ben nu ook vollop bezig met mijn phpscript want dat zijn nogal wat velden die moeten invullen bij mij...hihi
Maar nog een vraagje.. iedereen die zich tot deze tijd bij mij heeft aangemeld kreeg ik eerst per mail binnen. Die mailtjes heb ik nog en de data heb ik ingevoerd in Acces. Is er een manier om die data over te brengen naar phpadmin?

:love:

Debby
 
Re: Oke

Geplaatst door starsearch

Maar nog een vraagje.. iedereen die zich tot deze tijd bij mij heeft aangemeld kreeg ik eerst per mail binnen. Die mailtjes heb ik nog en de data heb ik ingevoerd in Acces. Is er een manier om die data over te brengen naar phpadmin?

:love:

Debby

Of dat automatisch kan weet ik niet, ik denk van niet. Handmatig kan het wel natuurlijk.
 
damn

Da's nou jammer van die acces!
Maar ik heb mijn phpscript volgens mij af, ik heb uiteraard mijn dbnaam en gebruikersnaam en wachtwoord vervangen...

kun jij er even vluchtig overheen kijken of dit zo goed in elkaar zit?

PHP:
<?php 
          mysql_connect("localhost", "*****", "*****");
            mysql_select_db("*******");
                    
            $query2 = mysql_query("SELECT id FROM tabelnaam ORDER BY id DESC");
            $nr = mysql_fetch_array($query2, MYSQL_ASSOC);
            $id = $nr['id'] + 1;

            
            $query = mysql_query("INSERT INTO leden (ID, Geslacht, Voornaam, Achternaam, Geboortedag, Geboortemaand, Geboortejaar, Geboorteplaats, Straatnaam + huisnummer, Postcode, Plaats, Telefoonnummer, Gsmnummer, Emailadres, Opleiding, Univeristair, HBO, MBO, LBO, Anders, Beroep, Nederlands, Engels, Duits, Frans, Spaans, Italiaans, Sport, Hobbies, Iets over mijzelf, Kleur ogen, Kleur haar, Beschrijving uiterlijk, Lengte, Gewicht, Schoenmaat, Bovenwijdte, Taille, Heup, Cupmaat, Lingeriemaat, Tattoo, Piercing, Zichtbare littekens, Mijn beste kenmerken, Fashion modellenwerk, Reclame modellenwerk, Cosmitica modellenwerk, Glamour modellenwerk, Erotisch modellenwerk, Betaald modellenwerk verricht?, Modelervaring, Beheersing dansen?, Welke specifieke dansen?, Dansopleiding?, Naam dansopleiding, Danservaring?, Welke danservaring?, acteer/toneelopleiding?, Naam acteer/toneelopleiding, TV ervaring?, Welke TV ervaring?, Wil je op TV?, Geacteerd voor live publiek?, Wat voor rol?, Heb je een zangstem?, Rockstem, Popstem, Jazzstem, Hoge koorstem, Countrystem, R&Bstem, Overig, Volg je zangles?, Naam zangopleiding, Zangervaring?, Welke zangervaring?, Instrument?, Blaasinstrument, Slaginstrument, Toetsinstrument, Strijkinstrument, Snaarinstrument, Muziekopleiding?, Naam muziekopleiding, Treed je op met instrument?, Welke ervaring met optreden instrument) VALUES ('{$_POST['ID']}', '{$_POST['Geslacht']}, '{$_POST['Voornaam']}', '{$_POST['Achternaam']}', '{$_POST['Geboortedag']}', '{$_POST['Geboortemaand']}', '{$_POST['Geboortejaar']}', '{$_POST['Geboorteplaats']}', '{$_POST['Straatnaam + huisnummer']}', '{$_POST['Postcode']}', '{$_POST['Plaats']}', '{$_POST['Telefoonnummer']}', '{$_POST['Gsmnummer']}', '{$_POST['Emailadres']}', '{$_POST['Opleiding']}', '{$_POST['Univeristair']}', '{$_POST['HBO']}', '{$_POST['MBO']}', '{$_POST['LBO']}', '{$_POST['Anders']}', '{$_POST['Beroep']}', '{$_POST['Nederlands']}', '{$_POST['Engels']}', '{$_POST['Duits']}', '{$_POST['Frans']}', '{$_POST['Spaans']}', '{$_POST['Sport']}', '{$_POST['Hobbies']}', '{$_POST['Iets over mijzelf']}', '{$_POST['Kleur ogen']}', '{$_POST['Kleur haar']}', '{$_POST['Beschrijving uiterlijk']}', '{$_POST['Lengte']}', '{$_POST['Gewicht']}', '{$_POST['Schoenmaat']}', '{$_POST['Bovenwijdte']}', '{$_POST['Taille']}', '{$_POST['Heup']}', '{$_POST['Cupmaat']}', '{$_POST['Lingeriemaat']}', '{$_POST['Tattoo']}', '{$_POST['Piercing']}', '{$_POST['Zichtbare littekens']}', '{$_POST['Mijn beste kenmerken']}', '{$_POST['Fashion modellenwerk']}', '{$_POST['Reclame modellenwerk']}', '{$_POST['Cosmitica modellenwerk']}', '{$_POST['Glamour modellenwerk']}', '{$_POST['Erotisch modellenwerk']}', '{$_POST['Betaald modellenwerk verricht?']}', '{$_POST['Modelervaring']}', '{$_POST['Beheersing dansen?']}', '{$_POST['Welke specifieke dansen?']}', '{$_POST['Dansopleiding?']}', '{$_POST['Naam dansopleiding']}', '{$_POST['Danservaring?']}', '{$_POST['Welke danservaring?']}', '{$_POST['acteer/toneelopleiding?']}', '{$_POST['Naam acteer/toneelopleiding']}', '{$_POST['TV ervaring?']}', '{$_POST['Welke TV ervaring']}', '{$_POST['Wil je op TV?']}', '{$_POST['Geacteerd voor live publiek?']}', '{$_POST['Wat voor rol?']}', '{$_POST['Heb je een zangstem?']}', '{$_POST['Rockstem']}', '{$_POST['Popstem']}', '{$_POST['Jazzstem']}', '{$_POST['Hoge koorstem']}', '{$_POST['Countrystem']}', '{$_POST['R&Bstem']}', '{$_POST['Overig']}', '{$_POST['Volg je zangles?']}', '{$_POST['Naam zangopleiding?']}', '{$_POST['Zangervaring?']}', '{$_POST['Welke zangervaring?']}', '{$_POST['Instrument?']}', '{$_POST['Blaasinstrument']}', '{$_POST['Slaginstrument']}', '{$_POST['Toetsinstrument']}', '{$_POST['Strijkinstrument']}', '{$_POST['Snaarinstrument']}', '{$_POST['Muziekopleiding?']}', '{$_POST['Naam muziekopleiding']}', '{$_POST['Treed je op met instrument?']}', '{$_POST['Welke ervaring met optreden instrument']}',')");
                
print ("Gegevens ingevoerd"); 

            
?>

Maar toch werkt er iets niet, want als ik het uittest met het formulier krijg ik de volgende foutmelding:

Warning: Supplied argument is not a valid MySQL result resource in /home/httpd/vhosts/starsearch.nl/httpdocs/formulier.php on line 13
Gegevens ingevoerd

Help help!!!

:love:

Debby
 
Laatst bewerkt:
phpadmin

Waar moet ik bij deze velden op letten?

voorbeeld.gif


Er staan nog meer velden maar ik denk wel dat je begrijpt wat ik bedoel...

:love:

Debby
 
Voor dingen als een naam, straatnaam etc. kan je varchar gebruiken. Bij de lengte de max. lengte van het record. varchar kan max. 255 tekens lang zijn. Wil je een langere kan je text nemen.
 
php

Ik heb wat aan de php gewijzigd. Ik heb dat gedeelte eruit gehaald voor een uniek id nummer want daarop bleef ik fouten krijgen. Nu heb ik dit:

PHP:
<?php 
          mysql_connect("localhost", "xxxx", "xxxx") or die("Failure to communicate with database");
            mysql_select_db("starsearchleden");
                    	
            $query = "INSERT INTO leden (ID, Geslacht, Voornaam, Achternaam, Geboortedag, Geboortemaand, Geboortejaar, Geboorteplaats, Straatnaam+huisnummer, Postcode, Plaats, Telefoonnummer, Gsmnummer, Emailadres, Univeristair, HBO, MBO, LBO, Anders, Beroep, Nederlands, Engels, Duits, Frans, Spaans, Italiaans, Sport, Hobbies, Rijbewijs, Ambities, Kleur ogen, Kleur haar, Beschrijving uiterlijk, Lengte, Gewicht, Schoenmaat, Bovenwijdte, Taille, Heup, Cupmaat, Lingeriemaat, Confectiemaat, Tattoo, Piercing, Zichtbare littekens, Mijn beste kenmerken, Fashion modellenwerk, Reclame modellenwerk, Cosmetica modellenwerk, Glamour modellenwerk, Erotisch modellenwerk, Betaald modellenwerk verricht?, Modelervaring, Beheersing dansen?, Welke specifieke dansen?, Dansopleiding?, Naam dansopleiding, Danservaring?, Welke danservaring?, acteer/toneelopleiding?, Naam acteer/toneelopleiding, TV ervaring?, Welke TV ervaring?, Wil je op TV?, Geacteerd voor live publiek?, Wat voor rol?, Rockstem, Popstem, Jazzstem, Hoge koorstem, Countrystem, R&Bstem, Overig, Volg je zangles?, Naam zangopleiding, Zangervaring?, Welke zangervaring?, Instrument?, Blaasinstrument, Slaginstrument, Toetsinstrument, Strijkinstrument, Snaarinstrument, Muziekopleiding?, Naam muziekopleiding, Treed je op met instrument?, Welke ervaring met optreden instrument) VALUES ('NULL', '$Geslacht', '$Voornaam', '$Achternaam', '$Geboortedag', '$Geboortemaand', '$Geboortejaar', '$Geboorteplaats', '$Straatnaam+huisnummer', '$Postcode', '$Plaats', '$Telefoonnummer', '$'Gsmnummer', '$Emailadres', '$Opleiding', '$Univeristair', '$HBO', '$MBO', '$LBO', '$Anders', '$['Beroep', '$Nederlands', '$_Engels', '$Duits', '$Frans', '$Spaans', '$Sport', '$Hobbies', '$Rijbewijst', '$Ambities', '$Kleur ogen', '$Kleur haar', '$Beschrijving uiterlijk', '$Lengte', '$Gewicht', '$Schoenmaat', '$Bovenwijdte', '$Taille', '$Heup', '$Cupmaat', '$'Lingeriemaat', '$Confectiemaat', '$Tattoo', '$Piercing', '$Zichtbare littekens', '$'Mijn beste kenmerken', '$Fashion modellenwerk', '$Reclame modellenwerk', '$Cosmitica modellenwerk', '$Glamour modellenwerk', '$Erotisch modellenwerk', '$Betaald modellenwerk verricht?', '$Modelervaring', '$Beheersing dansen?', '$Welke specifieke dansen?', '$Dansopleiding?', '$Naam dansopleiding', '$Danservaring?', '$Welke danservaring?', '$acteer/toneelopleiding?', '$Naam acteer/toneelopleiding', '$TV ervaring?', '$Welke TV ervaring', '$Wil je op TV?', '$Geacteerd voor live publiek?', '$Wat voor rol?', '$Rockstem', '$Popstem', '$Jazzstem', '$Hoge koorstem', '$Countrystem', '$R&Bstem', '$verig', '$Volg je zangles?', '$Naam zangopleiding?', '$Zangervaring?', '$Welke zangervaring?', '$Instrument?', '$Blaasinstrument', '$Slaginstrument', '$Toetsinstrument', '$Strijkinstrument', '$Snaarinstrument', '$Muziekopleiding?', '$Naam muziekopleiding', '$Treed je op met instrument?', '$Welke ervaring met optreden instrument')"; 
			$result = mysql_query($query) or die("Unable to record your information. Try again later.");
                
print ("Gegevens ingevoerd"); 

            
?>

Hij maakt volgens mij nu wel contact met mijn database, maar het lukt niet om de gegevens er op te slaan want nu krijg ik als melding: Unable to record your information. Try again later.

Wat doe ik nog verkeerd? Heb ik mijn database verkeerd ingesteld?
Ik heb de tabellen gewoon aangemaakt in phpadmin. Ieder veld heeft de zelfde naam gekregen van de velden in het formulier.

:love:

Debby
 
Ten eerste zit hij vol met typfouten :D Ik zie als ik even snel kijk zie ik [ en ' staan terwijl die er niet horen.

Je kan ook beter geen vraagtekens en spaties gebruiken in namen. Gewoon enkel tekens.

Ik heb de meeste fouten eruit gehaald denk ik:

PHP:
<?php 
          mysql_connect("localhost", "xxxx", "xxxx") or die("Failure to communicate with database");
            mysql_select_db("starsearchleden");
                        
            $query = ("INSERT INTO leden (ID, Geslacht, Voornaam, Achternaam, Geboortedag, Geboortemaand, Geboortejaar, Geboorteplaats, Straatnaam+huisnummer, Postcode, Plaats, Telefoonnummer, Gsmnummer, Emailadres, Univeristair, HBO, MBO, LBO, Anders, Beroep, Nederlands, Engels, Duits, Frans, Spaans, Italiaans, Sport, Hobbies, Rijbewijs, Ambities, Kleur ogen, Kleur haar, Beschrijving uiterlijk, Lengte, Gewicht, Schoenmaat, Bovenwijdte, Taille, Heup, Cupmaat, Lingeriemaat, Confectiemaat, Tattoo, Piercing, Zichtbare littekens, Mijn beste kenmerken, Fashion modellenwerk, Reclame modellenwerk, Cosmetica modellenwerk, Glamour modellenwerk, Erotisch modellenwerk, Betaald modellenwerk verricht?, Modelervaring, Beheersing dansen?, Welke specifieke dansen?, Dansopleiding?, Naam dansopleiding, Danservaring?, Welke danservaring?, acteer/toneelopleiding?, Naam acteer/toneelopleiding, TV ervaring?, Welke TV ervaring?, Wil je op TV?, Geacteerd voor live publiek?, Wat voor rol?, Rockstem, Popstem, Jazzstem, Hoge koorstem, Countrystem, R&Bstem, Overig, Volg je zangles?, Naam zangopleiding, Zangervaring?, Welke zangervaring?, Instrument?, Blaasinstrument, Slaginstrument, Toetsinstrument, Strijkinstrument, Snaarinstrument, Muziekopleiding?, Naam muziekopleiding, Treed je op met instrument?, Welke ervaring met optreden instrument") VALUES ('NULL', '$Geslacht', '$Voornaam', '$Achternaam', '$Geboortedag', '$Geboortemaand', '$Geboortejaar', '$Geboorteplaats', '$Straatnaam+huisnummer', '$Postcode', '$Plaats', '$Telefoonnummer', '$Gsmnummer', '$Emailadres', '$Opleiding', '$Univeristair', '$HBO', '$MBO', '$LBO', '$Anders', '$Beroep', '$Nederlands', '$_Engels', '$Duits', '$Frans', '$Spaans', '$Sport', '$Hobbies', '$Rijbewijst', '$Ambities', '$Kleur ogen', '$Kleur haar', '$Beschrijving uiterlijk', '$Lengte', '$Gewicht', '$Schoenmaat', '$Bovenwijdte', '$Taille', '$Heup', '$Cupmaat', '$Lingeriemaat', '$Confectiemaat', '$Tattoo', '$Piercing', '$Zichtbare littekens', '$Mijn beste kenmerken', '$Fashion modellenwerk', '$Reclame modellenwerk', '$Cosmitica modellenwerk', '$Glamour modellenwerk', '$Erotisch modellenwerk', '$Betaald modellenwerk verricht?', '$Modelervaring', '$Beheersing dansen?', '$Welke specifieke dansen?', '$Dansopleiding?', '$Naam dansopleiding', '$Danservaring?', '$Welke danservaring?', '$acteer/toneelopleiding?', '$Naam acteer/toneelopleiding', '$TV ervaring?', '$Welke TV ervaring', '$Wil je op TV?', '$Geacteerd voor live publiek?', '$Wat voor rol?', '$Rockstem', '$Popstem', '$Jazzstem', '$Hoge koorstem', '$Countrystem', '$R&Bstem', '$verig', '$Volg je zangles?', '$Naam zangopleiding?', '$Zangervaring?', '$Welke zangervaring?', '$Instrument?', '$Blaasinstrument', '$Slaginstrument', '$Toetsinstrument', '$Strijkinstrument', '$Snaarinstrument', '$Muziekopleiding?', '$Naam muziekopleiding', '$Treed je op met instrument?', '$Welke ervaring met optreden instrument')"; 
      
                
print ("Gegevens ingevoerd"); 

            
?>

Ik neem aan dat alle waarden vanuit een formulier komen? Dan zit je met nog een probleem. Als het formulier veld sport heet, wordt de variable $_POST['sport'] en niet $sport.

Ik zet het vaak ook tussen haakjes zoals hier:

PHP:
$query2 = mysql_query("INSERT INTO artikelen (naam, titel, datum, id, bestand) VALUES ('{$_POST['naam']}', '{$_POST['titel']}', '$datum', '$id', '{$_POST['bestand']}')");
 
?

hoe bedoel je dat met die waarden in het tabel? Ik kan een database aanmaken in phpmyadmin. Daarvan staat nog een afbeelding bij een van mijn vorige opmerkingen. Ik kon beter vachar gebruiken zei je, maar moet ik nog meer dingen invullen dan? Zoals "waarden", "NULL/NOTNULL" enz...

En wat bedoel je met: Als het formulier veld sport heet, wordt de variable $_POST['sport'] en niet $sport.

Ik vond deze manier in een phphandboek... Hoe zit het nou dan? Hoe leg ik de link naar een veld?

:love:

Debby
 
Ik word er gek van!

Ik ben er nog steeds niet uit. Ik had mijn vraag ook geplaatst bij php maar daar krijg ik van iemand te horen dat ik te veel }-jes gebruik. Kan alsjeblief iemand mijn script goed nakijken en mij een helder en duidelijk uitleggen wat er mis is?
PHP:
<?php 
          mysql_connect("localhost", "*****", "****") or die("Failure to communicate with database");
            mysql_select_db("starsearchleden");
			
			$query = mysql_query("SELECT id FROM tabel ORDER BY id DESC"); // Id's selecteren, hoogste bovenaan
$nr = mysql_fetch_array($query, MYSQL_ASSOC); // De eerste selecteren
$id = $nr['id'] + 1; // Id 1 hoger zetten.

                    	
            $query2 = mysql_query("INSERT INTO leden (ID, Geslacht, Voornaam, Achternaam, Geboortedag, Geboortemaand, Geboortejaar, Geboorteplaats, Adres, Postcode, Plaats, Telefoonnummer, Gsmnummer, Emailadres, Univeristair, HBO, MBO, LBO, Anders, Namelijk, Beroep, Nederlands, Engels, Duits, Frans, Spaans, Italiaans, Sport, Hobbies, Rijbewijs, Ambities, Ogen, Haar, Uiterlijk, Lengte, Gewicht, Schoenmaat, Bovenwijdte, Taille, Heup, Cupmaat, Lingeriemaat, Confectiemaat, Tattoo, Piercing, Litteken, Kenmerken, Fashion, Reclame, Cosmetica, Glamour, Erotisch, Betaaldmodellenwerk, Modelervaring, Beheersingdansen, Specifiekedansen, Dansopleiding, Naamdansopleiding, Danservaring, Welkedanservaring, Acteer/toneelopleiding, Naamacteer/toneelopleiding, TVervaring, WelkeTVervaring, WilopTV, Geacteerdvoorlivepubliek, Watvoorrol, Rockstem, Popstem, Jazzstem, Hogekoorstem, Countrystem, R&Bstem, Overig, Zangles, Zangopleiding, Zangervaring, Welkezangervaring, Blaasinstrument, Slaginstrument, Toetsinstrument, Strijkinstrument, Snaarinstrument, Muziekopleiding, Naammuziekopleiding, Band, Ervaringband) VALUES ('$id', '{$_POST['Geslacht']}', '{$_POST['Voornaam']}', '{$_POST['Achternaam']}', '{$_POST['Geboortedag']}', '{$_POST['Geboortemaand']}', '{$_POST['Geboortejaar']}', '{$_POST['Geboorteplaats']}', '{$_POST['Adres']}', '{$_POST['Postcode']}', '{$_POST['Plaats']}', '{$_POST['Telefoonnummer']}', '{$_POST['Gsmnummer']}$', '{$_POST['Emailadres']}', '{$_POST['Universitair']}', '{$_POST['HBO']}', '{$_POST['MBO']}', '{$_POST['LBO]}', '{$_POST['Anders']}', {$_POST['Namelijk']} '{$_POST['Beroep']}', '{$_POST['Nederlands']}', '{$_POST['Engels']}', '{$_POST['Duits']}', '{$_POST['Frans']}', '{$_POST['Spaans']}', '{$_POST['Sport']}', '{$_POST['Hobbies']}', '{$_POST['Rijbewijst']}', '{$_POST['Ambities']}', '{$_POST['Ogen']}', '{$_POST['Haar']}', '{$_POST['Uiterlijk']}', '{$_POST['Lengte']}', '{$_POST['Gewicht']}', '{$_POST['Schoenmaat']}', '{$_POST['Bovenwijdte']}', '{$_POST['Taille']}', '{$_POST['Heup']}', '{$_POST['Cupmaat']}', '{$_POST['Lingeriemaat']}', '{$_POST['Confectiemaat']}', '{$_POST['Tattoo']}', '{$_POST['Piercing']}', '{$_POST['Litteken']}', '{$_POST['Kenmerken']}', '{$_POST['Fashion']}', '{$_POST['Reclame']}', '{$_POST['Cosmetica']}', '{$_POST['Glamour']}', '{$_POST['Erotisch']}', '{$_POST['Betaaldmodellenwerk']}', '{$_POST['Modelervaring']}', '{$_POST['Beheersingdansen']}', '{$_POST['Specifiekedansen']}', '{$_POST['Dansopleiding']}', '{$_POST['Naamdansopleiding']}', '{$_POST['Danservaring']}', '{$_POST['Welkedanservaring']}', '{$_POST['Acteer/toneelopleiding']}', '{$_POST['Naamacteer/toneelopleiding']}', '{$_POST['TVervaring']}', '{$_POST['WelkeTVervaring']}', '{$_POST['WilopTV']}', '{$_POST['Geacteerdvoorlivepubliek']}', '{$_POST['Watvoorrol']}', '{$_POST['Rockstem']}', '{$_POST['Popstem']}', '{$_POST['Jazzstem']}', '{$_POST['Hogekoorstem']}', '{$_POST['Countrystem']}', '{$_POST['R&Bstem']}', '{$_POST['Overig']}', '{$_POST['Zangles']}', '{$_POST['Zangopleiding']}', '{$_POST['Zangervaring']}', '{$_POST['Welkezangervaring']}', '{$_POST['Blaasinstrument']}', '{$_POST['Slaginstrument']}', '{$_POST['Toetsinstrument']}', '{$_POST['Strijkinstrument']}', '{$_POST['Snaarinstrument']}', '{$_POST['Muziekopleiding']}', '{$_POST['Naammuziekopleiding']}', '{$_POST['Band']}', '{$_POST['Ervaringband']}')"; 
			$result = mysql_query($query2) or die("Unable to record your information. Try again later.");
                
print ("Gegevens ingevoerd"); 

            
?>

Alsjeblief, kan iemand mij vertellen waar de fout in zit?
Please....

:love:

Debby
 
De regel met $result kan je weglaten, die is een beetje dubbel.

Verder zie ik als ik even snel kijk een paar tikfouten, maar die ga ik er niet allemaal uit halen. Zoek je script nog even goed door :)

En bij SELECT id FROM tabel moet je tabel vervangen met de tabelnaam. Ik denk dat dit leden is.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan