Is jouw mobiel stuk?

Status
Niet open voor verdere reacties.

fuego

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
15 okt 2000
Berichten
2.885
Hoi,

Ik had hier 2 telefoontjes liggen waarvoor ik de hoop al lang had opgegeven. Het ware oude beestjes en ik had al van alles geprobeerd. Ze deden gewoon helemaal niks meer, ze gingen niet meer aan. Ik had van alles geprobeerd, met oplader, enz. Maar er lukte niets. Ik was eigenlijk al tot de conclusie gekomen dat de batterij stuk was. En aangezien zo'n batterij duurder was dan het mobieltje zelf heb ik die nooit vervangen.

Nou dacht ik van de week: 'Laat ik het nog 1 keer proberen'. Dus ik sluit er eentje (Siemens) aan de oplader aan, maar uiteraard gebeurde er weer niks. Ik ging weer verder met mijn dagelijkste actitiveiten en vergat het dingetje dat nog aan de oplader lag. Een paar uur later kwam ik terug en toen... was ie opeens aan het laden! Ik dacht dat ik alles geprobeerd had, maar opeens deed ie het nu weer!
Vandaag nog maar even met een oude Panasonic geprobeerd, precies hetzelfde verhaal. Gaf aan het begin geen kick maar na een paar uurtjes aan de lader begon ie weer spontaan te laden. Wel vreemd... want beide zijn ze ooit spontaan ermee gekapt... dacht echt dat ze niet te redden waren.

Dus... heb je nog een oud mobieltje liggen die het niet meer doet... probeer het even! Misschien lukt het bij jou ook wel. En laat het ff weten.
 
Ik heb nog een oude Ericson koelkast liggen, dus ik ga het even proberen...
 
ALs je battarij suf is of die doet jet nog maar een half uurtje nadat je hem hebt opgeladen. Dan zou je de batterij er uit moeten halen neem een adapter die instelbaar is en geef de batterij eens eeen stroom opdonder van b.v 12 volt.
dit vergt wel wat pruts werk omdat je de contacktjes moet verbinden met de adapter.

doe dit wel buiten en blijf zelf op veilige afstand van je batterij die word redelijk heet en kan zelfs uit elkaar knappen

En als alles goed gegaan is dan zoou de batterij niet meer lui zijn en weer een poos mee kunnen !!!
 
Yep, van veel accu's of oplaadbare batterijen is inderdaad bekend dat ze een zgn. geheugeneffect hebben. Als de batterij half leeg is en weer opgeladen wordt zal hij, als hij weer de halfleeg status bereikt, aangeven helemaal leeg te zijn. Hele goede acculaders ontladen een batterij of accu eerst ook tot een bepaald punt alvorens 'm weer op te laden. Het beste is dan ook de batterij helemaal te laten "leeglopen" voor je 'm weer oplaad. De truc van bartb112 werkt ook, maar is gevaarlijk.

HAMMAR
 
Zoow, Als dat zou werken...

Een kameraad heeft nl. een nogal dure nokia 8310 e die heeft het ook zo opgegeven. bedankt voor deze tip!
 
Laat wel even weten of het is gelukt :)
 
Hallo

Dergelijke symptomen duiden op een batt.pack die TE diep is ontladen .....

De totale klemspanning is dan te laag geworden en ....de g.s.m. of ander "intelligent" toestel denkt dan dat er geen batt. pack is aangesloten ... waardoor geen oplading....

1 of meerdere cellen die zijn kortgesloten , is geen uitzondering...

Ze inderdaad een "optater" geven d.m.v. b.v.b. een "elco" , kan dergelijke "verkrachte" batterijen een nieuw leven schenken....

Houd wel de max. stroom in de gaten , want overladen kan nog steeds resulteren in .....exploderen v/d batt. pack ....


Peter
 
't is echt niet te geloven. De kapotte accu van die ericson die doet het weer. Voor 3 kwartier. Dus ik ga nu die 'opdonder' even proberen :evil:
 
Ik heb ook wel wat problemen met de telefoon.

Hij geeft vol aan en als ik ga bellen, wordt de verbinding verbroken en gooit ie zonder pardon het toestel uit. Geen toontje van je batterij is bijna leeg.....
Als ik het toestel weer opnieuw aanzet is ie halfvol en kan ik gewoon weer bellen.

De batterij is overigens heel stevig in het toestel.

Batterij vervangen?

(Siemens M35 i.c.m. O2 500 of is het nu Tefort :confused: )
 
ik denk dat jij last hebt van een slecht contactje.
 
Hallo

Ik denk dat "Rob Valkenburg" eerder een of meerdere defekte celllen in de batt.pack heeft steken "eentje is genoeg om vlug/ogenblikkelijk onder de totale gewenste klemspanning te zitten...."

Uit ervaring kan ik zeggen , dat indien 1 cel defekt is , de rest ook binnenkort zal sneuvelen , of zelfs al een serieus capaciteitsverlies bezit.....

Peter
 
Van de Siemens C35/S35 is bekend dat de originele batt.pack na ongeveer een jaar ermee ophouden.
Op de Zwarte Markt in Beverwijk heb ik een nieuwe Li-ion-batt (1000mAh) gekocht voor slechts 18 eurootjes en deze gaat nu alweer 10 maanden mee zonder dat er verlies is opgetreden. Standby-tijd soms twee weken met af en toe bellen. Spreektijd weet ik niet maar na ruim twee uur hield hij er nog steeds niet mee op.
 
Ik had het probleem ook bij Siemens voor gelegt en ook snel een reactie terug.
Geachte heer Valkenburg,

Wij denken dat het probleem zich in de batterij bevind. De batterij verliest in de loop van de tijd geheugencapaciteit. Dit heeft als effect dat de batterij zich vol lijkt te laden, maar uiteindelijk niet of amper geladen wordt.

Waarschijnlijk is het alternatief voor u een nieuwe batterij. Wij raden u in dat geval aan een nieuwe batterij te nemen. U kunt dan ook beter een Li-ion batterij aanschaffen daar deze geen last heeft van capaciteitsverlies bij het niet volledig opladen en leegbellen van de batterij.

U kunt deze batterijen vinden op http://www.siemens.nl/siemensstore

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijk groeten,

klantenservice

Deze kosten daarzo dus € 77,- en dat vindt ik niet mis.
Dus zijn we even bij Media Markt in ons buurland langs gegaan en daar hadden ze de aanbevolen batterij ook........voor € 19,- :)
 
Ik ga het ook maar eens proberen met mijn "2kg" wegende mobiel. Misschien heb ik er nog wat aan. Bedankt Fuego!
 
Bij die van mijn kameraad lukte het niet:( hij is gerepareert voor 20 euro :)
 
Hier ook zoiets meegemaakt. Oude Samsung 3100 waar breezer overheen was gegaan en waarvan de accu kapot was. Dik 1,5 jaar later weer eens aan de oplader gelegd en dat gekke ding doet het gewoon weer. Oke, standby tijd en bel tijd zijn niet zo goed als eerst, maar zeker nog voldoende voor normaal gebruik.
 
Mijn vriendin heeft haar Samsung A800 een wasbeurt kado gedaan!

Na twee dagen drogen in de zon deed hij het weer, niet slecht toch??

HAMMAR
 
Geplaatst door HAMMAR
Mijn vriendin heeft haar Samsung A800 een wasbeurt kado gedaan!

Na twee dagen drogen in de zon deed hij het weer, niet slecht toch??

HAMMAR
vriend van mij is met z'n alcatel 311 door het ijs gezakt....ook ff 1 / 2 daagjes drogen en hij deed het weer :thumb: :D
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan